Från Mello till Nordic Masters

Tillbaka till verkligheten. Det där med Melodifestival är inte riktigt jag. Men ibland kan det ju vara spännande att vara någon annan också.

Perrelli åkte ut, precis som jag tippade. Tyvärr följde "min" Axel med henne som sexa. Men det var kul så länge det varade. I lördags satt vi på Melodifestvalens efterfest, drack öl och kollade på fulla kändisar. Jag har nog aldrig känt mig mer malplacerad i hela mitt liv. ( Det skulle vara när jag första dagen i skolan råkade fisa så högt att fröken började skratta - då var jag inte heller helt "inne".) Det slog mig att alla dessa skitnödiga människor är precis som vi vanliga dödliga. Små. Rädda. Felaktiga. Och. Roliga. Varma. Inget är svart och vit, som vanligt.

Vore jag Blondinbella skulle jag bombat er med bilder. Men vem vill se Danny spruta champagne, Helena Bergström dricka sig redlös på whiskey eller Marie Serneholt dansa rumba? Hade vi bytt ut de där namnen mot Jadbäck, Lina Olofsson och Lapproffe. Då kan ni dock ge er på att jag hade lagt ut bildbevis.

- Men Rroffe. Dae däer äer ente rrrumba...

Jag hade långtgångna planer på att bege mig direkt från Malmö till Stockholm för Pokerförbundets årsmöte. Men då mötet startade redan klockan ett hade jag varit tvungen att ge mig av klockan sex på söndagsmorgonen. Det funkade helt enkelt inte med mitt journalistiska uppdrag.

I efterhand känner jag lite dåligt samvete för det. Det hade räckt med mig och någon till för att få in Mattias i styrelsen. Att han bara förlorade med två röster mot Krukan-chefen, trots att omröstningen skedde i Stockholm, tycker jag bevisar att han var värdig en styrelseplats. Hade man fått poströsta, eller på något sätt rösta elektronisk hade Mattias troligtvis fått flest röster av alla. Men sådana var nu reglerna. Mattias kommer säkerligen göra nytta ändå, om jag känner honom rätt.

Jag ringde Jens och gratulerade. Jens hade faktiskt röstat på Mattias själv, vilket hedrar honom. Den brutala skåningen har nog växt i mångas ögon den senaste tiden, även i mina. Både han, Rickard och Hogge är stabila killar som jag verkligen litar på. Övriga i styrelsen känner jag inte. Nu kan vi bara önska gänget lycka till. Även om jag nu står på "andra sidan"...

I morgon bär det av till Stockholm. Ska på lite goa möten på dagen och spela ett roligt, 5k Nordic Masters shorthanded sidoevent, på Cosmopol under kvällen. Så om någon trevlig människa vill ta en öl och snacka skit på CC imorgon är det bara att knacka mig på axeln.

En bortkommen smålänning säger aldrig nej till sällskap.

Kommentarer
Postat av: Roffe

Har ev. ett möte i stan i morgon. Tar nog ingen öl, men jag kan ju alltid knacka dig på axeln. Annars vet du var min brevlåda bor...

2012-02-28 @ 17:58:41
Postat av: Optikern

Supit bort mobilen?

Amatör :)

2012-02-28 @ 18:43:50
Postat av: Roffe

Har noterat numret så du kan radera det från fältet om du vill.

2012-02-28 @ 19:34:19
Postat av: dybban

Gött Roffe, du vet hur du når mig.



Äh, har inte supit bort något Optikerjävel. Bara glööömt!

2012-02-28 @ 20:17:45
Postat av: Optikern

Klart du har...

Hör av dig till mig när telefonen är tillbaks. Vi har lite att snacka om.

2012-02-29 @ 18:44:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0