Ramzi

Ramzi Jelassi vann EPT Prag. Satt och railade honom tills batteriet på mobilen dog på CC i natt. 835 000 euro i förstapris. Efter Knivens WPT-vinst på 2,7 miljoner dollar 2004 är det här en av de största svenska turneringsvinsterna genom tiderna. 
 
Men uj vad jag unnar Ramzi denna vinst. En helt skattefri dessutom vilket måste kännas extra trevligt i dessa dagar...
 
Så. GRATTIS!
 
För er som inte sett programmet och vill veta mer om denna yngling så kan ni kolla in när jag flyttade in hos Ramzi i våras. Jag undrar om han fortfarande kommer att använda Medmera-kortet nu? Och vad hade hänt om jag inte tackat nej till hans invit? Jag vågar inte tänka tanken...
 
 
Om rankingfinal och andra nyss spelade finalbord så blir det mer i veckan. Skyller mitt slappa uppdaterande med: det är mycket nu...

Kommentarer
Postat av: MB

Hej,

Tack för alltid läsvärd blogg. En nyfiken fråga jag har, du startade som nr 13 på rankingfinalen. Är du plus då på turneringar för året eller räcker inte det för att vara vinnande turneringsspelare på CC? Hälsar Mattias

2012-12-17 @ 19:14:48
Postat av: erichugo

Dybban är back miljoner. Kanske till och med miljarder. Men han spelar faktiskt för att det är kul. Och att han är rik. Svinrik.

2012-12-20 @ 19:08:43
Postat av: dybban

Tjena MB: Bra fråga. Jag är nog plus. Men inte alls i den utsträckningen som jag vill eller måste för att det ska vara värt att lägga ner tiden ur ett ekonomiskt perspektiv. I år har jag haft extremt oflyt på finalborden där det väl börjar vankas pengar. Jag tror jag ligger 150-200k under EV.

Alla på finalbordet får rankingpoäng, men alla får inte alltid pengar. Så i praktiken skulle man kunna komma rätt högt på rankingen utan att faktiskt vara plus. Hoppas det är svar på din fråga

Eric: Du är klok som vanligt. =)

2012-12-20 @ 21:52:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0