Årsfinalen - en hyllning till Ted

Klockan 16.00 drar årets rankingfinal i gång på CC i Göteborg. En trevlig händelse. 18 spelare får slåss om totalt 200k eller nåt sånt. Känns som en fin gratisturre. 
 
Mina insatser under årets turneringar på CC har varit en besvikelse. Jag har inte spelat så mycket under hösten men borde ändå ha lyckats komma betydligt högre upp än en total 13:e plats. I dag får man nämligen marker efter hur många poäng som skrapats ihop. Mats "BLINDSHÖJNING!!!" Iremark kommer alltså få mer än det dubbla i marker mot mig själv "Jag Gulade Ted". Tror han landar på drygt 50k och jag på typ 24k. Vi är ju dock hyfsat djupa så det är med gott självförtroende jag ger mig in i leken. 
 
Leken som för övrigt är en enda stor hyllning till Ted. Alla som någon gång har träffat Ted vid ett pokerbord vet vem det är. För man glömmer honom aldrig. Whiskeyrösten tränger längst in i minnesbalken och stannar där. 
 
I år har ett gäng av oss därför valt att döpa oss till olika Ted-inspirerade nick. 
 
Mats Iremark- BLINDSHÖJNING!!!
- Ted brukar inför varje blindshöjning vråla just så över lokalen för att personalen ska ha koll på vad som händer...
 
Förutom det har vi "Dinner for two" på 16:e plats. Ted brukar alltid dra det skämtet när han får handen 69. 
 
Till sist: 
 
Vem Gulade Ted - Martin Emanuelsson
Jag Gulade Ted - dybban
Vemfanärted - Jens Thorson
 
Kanske uppdaterar jag händelserna här på twitter i eftermiddag. Må bästa Ted vinna!
 

Kommentarer
Postat av: Andreas Bergman

Lol de Luxe - Ted for president.

Kingen! :-)

2012-12-16 @ 13:04:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0