Jag är kär i Ola Brandborn

Eller åtminstone hans kvinnliga motsvarighet. Min Norrländska.

Norrländskan började tjata om att hon skulle kvala in till något WSOP-event i Vegas nu i veckan och kollade runt var man kunde hitta ok kval. För 15 dollar fixade hon sig vidare till ett större kval värt 320 dollar. Hela dagen har hon tjatat om det där kvalet, och jag har försökt inta en något pessimistisk inställning då jag vet hur svårt det kan vara.

Men tro farao att hon segade sig ända fram och vann ett paket för 4000 jänkarpengar. Det är så jädra nervöst att följa någon annan spela poker. Och när det stod klart att paketet var i hamn så överröstade vi grabbarna som vrålade fram Chelsea mot Barcelona i lägenheten bredvid.

Det sjuka är att hon aldrig brukar kvala, utan bara spelat två större kval någonsin, och då kvalat in till dem båda. Nu har hon fått resa till GSOP i Salzburg och WSOP i Vegas för den totala summan av 25 dollar. Ett facit till och med satellit-kungen Brandborn skulle avundas.

I sommar bor vi på Venetian. Just det hotell jag hade valt om jag fick välja fritt!


Venetian med sina gondoler.

Kommentarer
Postat av: Bonnie

Klart hon gick vidare. Det är du som är pokerfru nu!!!!!

2012-04-25 @ 15:20:28
Postat av: Roffe

Av rubriken fick jag bilder i mitt huvud som jag inte ville ha, men det gick över när jag läste vidare.

Fy fan va fränt. Norrländskan rules.

2012-04-25 @ 15:46:58
Postat av: rosjon

Grattis! Som vanligt, vill man få nått gjort så får man lita på sin bättre hälft. Får se om vi ses där, planerna är inte spikade än.

2012-04-26 @ 13:02:03
URL: http://rosjon.blogg.se/
Postat av: Tommy Nyberg

Stort grattis då ses vi där kanske! Vi åker 23 juni Frun följer med mig första veckan för att hålla koll så att jag bara spelar och inte hittar på några dumheter.

2012-04-27 @ 11:38:26
Postat av: Andreas Bergman

Kanon - vad kul! Börjar i mitt stilla sinne undra vem som egentligen är skickligast i den där familjen? ;-) Men anar att hennes mentor inte är någon direkt andrasortering om man säger. ;-)



Trevlig Vegasvistelse och hoppas Annelie tar hem rubb å stubb - det vore coolt! :-)

2012-04-27 @ 21:34:25
Postat av: dybban

Bonnie: I know. Och jag är en stolt pokerfru. =)



Roffe: Haha. Jo, den bilden kan inte ha varit vacker...



rosjon: Jo, det ligger något i det. Spika på nu. Vi blir ett gott gäng i Vegas i år.



Tommy: Härligt Tommy! Då får vi ta en middag nån dag!



Bergman: Det är inte annat än att jag undrar också ibland. Har jag lärt upp henne lite för väl? Har jag skapat ett kval-monster? Ja, vore riktigt coolt om hon blev en av få kvinnor med ett WSOP-armband. ;) DÅ ska jag bada naken i Bellagios fontän.

2012-04-29 @ 12:47:41
Postat av: Roffe

Nu fick jag fler bilder som jag inte vill ha...

2012-04-29 @ 14:46:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0