Avgrundens labyrint

Man tycker ju att man är rätt smart. Att man som pokerspelare ofta kommer fram till logiska, streetsmarta lösningar som det krävs både matematiskt kunnande som sunt förnuft att klura ut. Men vissa situationer är mer som en labyrint vars alla utgångar leder till en avgrund.

Hur löser ni sånt här?

Norrländskan ska prova kläder inför helgens utgång/middag. Hon mannekängar tre, fyra olika outfits. Och frågar:
- Vilken tyckte du var finast?
- Det är ju skitsvårt att svara på. Alla var finast, fast på olika sätt liksom.
- Mäh, du måste väl ha gillat någon mer?
- Näe, alla var fina...
- Men om du var tvungen att välja ut en då?
- Det går inte. En omöjlighet.
- Men om du veeeerkligen måste välja en!!

Ibland kan man inte bara mucka en hand preflopp längre, utan måste spela den till showdown.


- Ok, den första gillade jag. Den var nog finast...
- Vad var det för fel på de andra?!!

Kommentarer
Postat av: Only

Haha, känner igen det där.. Det blir liksom fel hur man än gör! Haha ;-)

2012-04-16 @ 01:07:21
Postat av: Stefan

Säg alltid att den sista är den finaste, det har du mest att vinna på. Har du tur köper hon nämligen det och du slipper vänta på ytterligare ett klädbyte eftersom ni säkert redan är sena.

2012-04-16 @ 12:57:34
Postat av: J-O

Jasso vardagen har gjort sig gällande ;)

2012-04-16 @ 14:50:36
Postat av: Tommy Nyberg

"Jo älskling jag har en tydlig bild av vilken som är finast gå in och ta på dig den du tyckte mest om så skall jag skriva på en lapp vilken jag tyckte var finast. Detta eftersom vi är soulmates." Sen snabbt som faan skriver du fyra nymmer du har i fickan och plockar upp det numret hon kommer ut med. Enkelt men det tog 15 års giftermål att hitta såna här lösningar:)

2012-04-16 @ 15:09:00
Postat av: Jesper G

HAHAHA klockrent Simon!

Som småländing antar jag att du kollar (kollade) på Stefan och Krister!

Där kör krister en liknande jämförelse.



Kvinnan - säg att jag inte är för tjock?

Mannen - nej nej host nej du är inte för tjock.

K - det säger du ju bara

M - bara? det var ju det du ville...!

K - Jasså tycker du jag har gått upp i vikt?

M - Men älskling det gör ju ingenting jag älskar ju dej för den du är.



Då blir hon vansinnig.



K - Jasså du tycker jag har gått upp i vikt...?!!!

M - Nej det sa jag inte, jag tycker inte du har gått upp i vikt!



Då är det tyst och det går en 5 sek och man tror att man har klarat sej.

Då kommer kontringen, kärring kontringen som är helt omöjlig att klara av.



K - Jag har gått upp 5 kg.

M - kanske du har växt på längden....

2012-04-16 @ 23:30:40
URL: http://gsomijesper.wordpress.com
Postat av: dybban

Jesper: Stefan & Krister ÄR min uppväxt. =)



Tommy: Det vore ju rätt smidigt för mig om du ville lära mig alla dina knep, så jag kan spara in 15 år. Eller blir det orättvist? ;)



Stefan: Efter som tid är pengar låter ditt förslag mycket klokt. =)



JO: Den där vardagen vill man ju helst vara utan...



Only: Det är tufft att vara människa. =)

2012-04-19 @ 19:45:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0