Mot Barcelona med en viking!

Nu bär det av igen. EMOP Barcelona med 24hPoker Pro Team. Det är en ynnest varje gång, för man vet vad man kommer att bjudas på i form av poker, vänner och upplevelser. Dessutom är Barcelona ett favoritstopp vars charm det inte går att ducka för. Staden har allt man kan tänka sig i form av kultur, mat och sport.

Till denna resa tvingas min kära Norrländska dock kasta in handduken på grund av studier. I hennes frånvaro har jag valt en annan skönhet att dela mitt dubbelrum. När alla andra sviker vet jag att denna viking aldrig tackar nej till en rolig helg. Jag kallar honom Skägget. Egentligen heter han Robin. En gång i tiden, under vår tid på högskolan, delade vi på hans etta i Jönköping. De nätterna glömmer jag aldrig. Nätpoker, öl och musik var stöttepelarna. Vi tog dagen som den kom, käkade ärtsoppa på tub och levde ett rätt igenom bekymmerslöst liv. Nu ska vi göra det samma i Barcelona. Minus ärtsoppan. Det vankas tapas och paella i världsklass.


Som sagt. Vacker. På insidan. Och ansiktshår att dö för. Mitt blivande resesällskap.

Kollade upp hotellet först i dag. H10 Marina Barcelona. Det såg riktigt fint ut på bilderna. 500 meter från havet. Takterass med pool. Centralt. Kan inte bli mycket bättre. Här ska lapas öl ur sugrör.

Jag går in i turnering dag 1B på fredag. Så får vi se hur det går den här gången. Jag har lärt mig att inte ha för stora förhoppningar. Det går som det går, och det blir som det blir. Man kan inte göra mer än sitt bästa, som mamma brukar säga. Men det vore fint att dryga ut kassan med ett par hundratusen nu när jag ändå ska köpa möbler till nya lyan...

Om nätet är ok på hotellet, ska jag försöka vara duktig med uppdateringarna. Men innan jag vinkar adjö, vill jag minnas förra årets EMOP i Barcelona. En fullkomligt fantastisk resa tillsammans med Mattias "Pokerstar" och Andy.



Då träffade jag på en speciell medelålders man. Det var lördag och han ägnade sig, som brukligt, åt sitt stora lördagsnöje. Att vandra runt "som gud skapade oss" i centrala Barcelona. Med endast ett armbandsur på kroppen promenerade han ogenerat upp och ner för La Rambla.  

Av någon anledning, antagligen ett vad som kan skyllas på överkonsumtionen av Sangria, hade jag ett packe röda rosor i armarna som jag ivrigt delade ut. (Mattias "Pokerstar" är en mästare på att sätta mig i obekväma situationer.) Efter en trevlig pratstund med Naken-Janne stoppade spanjoren rosen mellan tänderna och vandrade, rumpan bar, i väg. Kort efter detta blev det olagligt att gå naken offentligt i Spanien. Detta kan därför vara en av de sista bilderna tagna på detta tvivelaktiga lördagsnöje. På bilden skapade dybban och spanska Naken-Janne historia!

Det härliga med de här pokerresorna är att ingen blir den andra lik. Den här lär inte bli något undantag. Nu ska spanjackerna få smaka på svensk viking. Hola!

Kommentarer
Postat av: erichugo

Dör av att inte vara där med gänget! kamma hem storvinsten nu, så ska jag försöka få tid över till Riga!

2011-09-28 @ 00:46:11
Postat av: dybban

Du kommer att fattas, det är helt klart. Men tro inte att jag tänker tycka synd om dig. Det jag får uppleva fem dagar i Barca får ju du vara med om dygnet runt i Bueanos Aires. ;)



Vore dock fantastiskt kul att se er i Riga! Försök få lite tid över, snälla. Men du verkar ju ha ett så otroligt stressat liv så jag förstår om det blir svårt. ;)



Nä, allvarligt. KOM! Och jag ska givetvis vinna EMOP för din skull. Och Annelies förstås. För då har jag lovat att köpa en hund. Jag är en mycket svag människa...

2011-09-28 @ 00:55:56
Postat av: erichugo

Haha, räknar med att en viss Mr kommer och hälsar på efter att ha plockat storvinst i Barca!



Ah det är ju det, tid finns det ju inte hur mycket som helst av. Men jag gör ett försök!;)



Känner mig hedrad. Men hund.. Allvarligt.. GL!



2011-09-28 @ 01:44:43
Postat av: Andy

Lycka till Simon. Se till att vinna lite nu då.

Glöm heller inte att 5bets bluffen med Q 9 inte funkar mot tomtar:)

Ska oxå försöka få tid över till Riga. Blir nog inte så lätt men men..

2011-09-28 @ 07:34:58
Postat av: Tommy

Jag har hund så när du vill ha argument för att inte skaffa en byracka så prata med mig!!

2011-09-28 @ 07:35:12
Postat av: Jimmyl

Lycka till, hoppas på storklonken i Barca, så ska jag hålla utkik efter dig på hundpromenaderna sedan! :)

2011-09-28 @ 12:20:34
URL: http://sv.pokerstrategy.com/uJ4107
Postat av: Norrländskan

Du behöver inte vinna, topp tre så skulle du köpa en hund sa du. =) Men jag tycker det räcker med finalbord. Ska vi säga så istället?



Lycka till iaf, jag kommer heja på dig från en halvtom lägenhet på Linné! PUSS & KRAM



2011-09-28 @ 13:35:06
Postat av: Tommy

Tror bestämt att vi har en del att prata om Tommy. =)



Tack Jimmy och Andy. För att ha väntat på något gott har jag faktiskt väntat väldigt länge. ;)



Topp tre?! Jag är ännu svagare än jag själv trott. Men Boo var i för sig väldigt goo. Morsan har tydligen talat sig varm om den hunden hemma nu, så hon kanske hinner köpa den först.



Men endast ett finalbord räcker nog inte. Då går pengarna bara till möbler, så du slipper sitta i en ekande lya. ;) Puss.

2011-09-28 @ 13:55:32
Postat av: Norrländskan

NÄÄÄ isåfall fixar jag ner mina möbler från Storuman istället och så köper du en Boo..



Åhh jag hoppas svärmor hinner först, för då kommer du aldrig kunna stå emot en sån liten plutt sen, det vet jag. :)



2011-09-28 @ 15:58:43
Postat av: Jimmyl

När är det inflyttningsfest förresten? Räknar med att hela den yttre bekantskapskretsen inklusive mig blir inbjuden ;)



Och en tanke till:



Funderat något mer på PokerFinnkampen?

2011-09-28 @ 17:36:11
URL: http://sv.pokerstrategy.com/uJ4107
Postat av: Tompa

Du tog nog inte sista bilden... http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13704729.ab



Må turen vara med dig.

2011-09-30 @ 15:07:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0