Dybban vann INTE en miljon i dag heller...

Lokaltidningar är fantastiska. Jag jobbar på en själv. Men ibland måste man ju ändå få undra. Om. Det möjligtvis inte är så. Att. Ett par stycken borde kasta in handduken. Eller åtminstone göra något rätt ibland. I alla fall försöka.

I Varberg finns det två konkurrerande lokaltidningar. Häromdagen såg deras rubriker ut så här. (Se bild) Tolkningsfråga, svarar chefredaktörerna.

Jag vet inte vem som hade rätt och fel av de två tidningarna. Men jag är inget fan av icke-nyheter. "Antalet självmord har INTE ökat i Varberg." "Slottet brann INTE upp i natt". "Dybban vann INTE något WSOP-armband". Ok. Gött. Då vet jag vad som INTE har hänt...



I går vann mitt älskade Höreda division 6 i fotboll genom en stabil 5-0 seger mot Österkorsberga. Jag sköt ett stenhårt volleyskott som fick nätet att stå som Optikerns "lille vän" när han tänker på Linda Bengtzing. Vackert som konst, enligt eget tycke (Inte Optikerns "lille vän", utan mitt mål alltså). Plus 50 i målskillnad och 12 poäng ner till tvåan med två omgångar kvar. Det kändes som vi kunde fira med gott samvete i går. Det gjorde vi också. Eksjö Stadshotell fick smaka kaka. Jag vaknade hemma i soffan med en mosbricka över magen idag. Och ett halvtittat avsnitt av WSOP Main Event. Jag måste bli bättre på efterfester... 

I kväll ska jag INTE laga en trerätters, bada i mitt badkar eller springa en mil. Däremot blir det avslappnad söndagsgrind. Jag ser redan morgondagens vassa rubriker lysa i neon på Hallands Nyheter. "Dybban vann INTE..."

Kommentarer
Postat av: Ubåten

Apropå nyhetsartiklar när man Inte vunnit nånting



http://lokaltidningsbesvikelse.blogspot.com/2011/03/bingolotto-snuvade-stig-pa-200-000-kr.html

2011-09-18 @ 20:50:06
Postat av: generationx.se

Det är väl bra att man slipper läsa likadana artiklar i alla tidningar? =)

2011-09-19 @ 23:48:29
URL: http://generationx.se
Postat av: Vigge.

Frågan är ju vad som stod dagen innan, eller sades i media. Jag hade gärna mottagit en sådan nyhet från Ryssland för ett par veckor sen.

2011-09-20 @ 17:33:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0