3-årsdag

Ska jag? Nä, det blir väl bara pinsamt. Hur många läsare kan man få liksom. Sju? Så måste man uppdatera hela tiden. Och jag har väl inget intressant att berätta. Sen finns det ju redan 876 000 bloggar. I Jönköping. Hur innovativt är det att härmas?
.
Den 27 oktober 2008 23.36 på kvällen tryckte jag, efter många om och men, på publicera-knappen. Och mitt första blogginlägg åkte ut i den där rymden som kallas internet.
.
Det känns som i går. Men nu har det banne mig gått tre år. 554 inlägg har det blivit om jag räknat rätt. Plus ett 100-tal (rejäl höftning) på Superbloggen. En hel del triviala, omogna, löjliga grejer har skrivits. Och kanske något tänkvärt. För egen del fungerar bloggen lite som en dagbok. Den har faktiskt blivit en del av mig, på något konstigt sätt. Och den har till viss del format mitt liv. Den har fått mig att träffa nya människor. Nya vänner. Personer som Mattias "Pokerstar" Andersson, Valterego, Lapproffe, Andy, teamet i 24hPoker, och många, många fler hade jag med stor säkerhet aldrig stött på. Och inte heller hade jag träffat kärleken från Norrland, tror jag.
.
För det är jag evigt tacksam detta verktyg. Så jag fortsätter nog att härmas ett tag till.

Kommentarer
Postat av: Optikern

Du gör ju det mycket bättre än, i runga slängar 875997 av de andra bloggarna.



Ser fram emot kommande tre år.

2011-10-27 @ 16:50:39
Postat av: Optikern

i runda slängar...

2011-10-27 @ 16:51:24
Postat av: Roffe

Undrar hur dina EXAKTA analyser ser ut, optikerjävel? Drar du till med dioptrier och annat skit då?

Men jag håller med Dybban, även om jag själv aldrig blir benämnd "Kärleken från Norrland".

Vi måste fixa en sittning snart. Saknar er båda och Mattias också. I den digitala världen verkar det vara skitsvårt att sno ihop minsta lilla gathering...

2011-10-27 @ 17:24:58
Postat av: Optiker

Jag ljuger mig blå som de flesta optiker :)

En sittning är verkligen på sin plats.

2011-10-27 @ 20:55:56
Postat av: Roffe

Lutar väl åt Sveriges framstjärt eftersom huvuddelen av teamet finns där. Annars finns min lilla ranch till förfogande, ifall ni vill lämna den korrupta landsändan för att umgås med vanliga människor.(rättar vanliga...)med människor.

Problemet är att er generation tror att man faller död ner ifall man slår ett telefonnummer...

2011-10-27 @ 21:19:25
Postat av: Optikern

Jag har inte ens Facebook men jag ringer inte heller...

Det där med att höras är överskattat, jag ses hellre.

Mina o dybbans telefonsamtal brukar va över efter en minut.

2011-10-27 @ 21:35:29
Postat av: Roffe

Det kan bero på att ni båda är Downisar...

2011-10-27 @ 22:11:10
Postat av: Andy

Håller med optikern, ser oxå fram emot 3 år till av ditt skrivande.

Hoppas vi syns nästa helg i Göteborg.

2011-10-27 @ 22:37:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0