Underhåller varje dag

Det är inte många som får dricka bärs på arbetstid. Måndagens sejour på CC med Morgan var inte helt professionell. Vi betalade varannan runda. Bestämde att pokern denna kväll var underhållning och inte ett yrke.
.
Jag lyckades till och med få det största munvädret i Göteborg, Masken, att ta sig en rackare. Inte för att det hade behövts.
- Jag tror att jag spelat mot dig innan, sa någon och glodde på Masken.
- Jaså?
- Jo, jag minns huvudvärken.
.
Gjorde allt för att slå ut pratkvarnen då Iremark satte ett pris på hans huvud. 500 spänn om jag tog ut honom. 800 om jag dessutom slowrollade. Det slutade dock med att Masken slog ut mig i stället.
.
Var kall i turren och åkte ut tidigt. Lyckades bland annat förlora med AQ mot KK på brädan AKQQ2, vilket man i för sig ska. Munvädret ville då att jag skulle köpa procent i honom. Det kunde väl gå an tyckte jag, då han ändå har en del poker i sig, och införskaffade 10 % för tre Mojito. Investeringen gav ingen vidare avkastning...
.
Drog till cashgamet och kände mig, trots busten, i strålande form. Plussade 10k på en halvtimma genom att först dra ut JJ med min AK och sedan få in det med toppset mot färgdrag. Då slutade jag öla. Och slutade vinna. Satt i fem timmar till, bara för att se cashen sina i väg mellan fingrarna. Framåt stängningsdags funderade jag på de där koordinaterna. Öl+poker=vinst. Ingen öl+poker=förlust. Jag fick det inte att gå ihop alls. Men så är jag ju ingen raketforskare heller.
.
Morgan visade upp en ängels tålamod. Spelade med 5 bb nästan hela turren och lyckades folda sig fram till en femteplats och cash. En imponerande bedrift.
.
Själv slutade jag, trots timmar av förluster, på några tusen plus. Köpte som vanligt med mig en räkmacka för att dela med Norrländskan på morgonkvisten. Funderade i taxin hem på varför jag inte unnar mig fler såna här "poker-som-underhållnings-kvällar". Men kom på att det gör jag ju visst det.
.
Pokern underhåller mig nästan varje dag. Och den behöver ingen alkohol till hjälp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0