Kära fru Souvlaki

Ännu en underbar monolog av min favorithund Rocky.

" Alla pratar om att Grekland kommer att kollapsa, men vad händer när de kollapsar? Ska vi vräka hela landet då? Grekland är som den äldsta hyresgästen i föreningen, som bott där sedan huset byggdes men inte klarar hyran längre eftersom det flyttat in en massa yuppies. Alla gillade henne i början men nu är de oroliga att hon drar ner på värdet på huset med sin röra.
- Regler är regler fru Souvlaki! Man måste betala hyran, det är enkel matematik.
- Matematik?! Jag uppfann matamatik din drummel!
- Men kära fru Souvlaki, vi har röstat om detta i god demokratisk ordning...
- DEEMMOKRR, hack, host, NNNGGGHH....?!"


I går vann jag en nätturre. Känns som det var 300 dagar sedan sist. I övrigt lagade vi en underbar Spaghetti med köttfärsås och dagdrömde om livet och nyårsfirande. Det kan ni läsa om här.

I dag känner jag mig rätt kry och ska ta bussen till Mölndal. Någon gång ska man ju göra det också. Mattias "Pokerstar" Andersson, tycker det är dålig stil av mig att åka buss.
- Det finns inga pokerproffs som tar bussen. Skulle du kunna tänka dig William Thorson på en buss!!

Själv funderar jag till och med på att sälja bilen. Har tjugo meter till min hållplats från lägenheten. Och att köra bil i Göteborg är ett litet helvete. Och då har man inte ens börjat leta efter parkering. Nä, jag tycker det är glassigare att ta buss och spårvagn. Sen ska det kollektiva alternativet vara lite mer miljövänligt också. Fast grönt tänk passar väl inte heller in om man ska odla myten om sig själv som pokerproffs?

Så om någon är sugen på en liten blå Mini Cooper med två avgasrör så hojta till. Den har vita stripes på huven. I sann Fagbet-anda.

Kommentarer
Postat av: Svärd

Jag byter bilen mot ett par signerade Björn Borg kalsonger. (Det är förvisso jag som signerar dem, men jag skriver väldigt likt Björn Borg har jag fått för mig)



Peace out!

2011-11-07 @ 16:13:07
Postat av: dybban

Du får inte bilen. Men du kan få byta dina signerade kalsonger mot en keps med tryck. Eller ett par pennor. Jag har väldigt många pennor. Då kan du börja signera andra grejer med Björn Borgs autograf. Och vips. En ny affärsidé är i rullning. Folk älskar autografer. Skulle gärna ha en kastrull, kaffekopp, handduk och köksbord med Björn Borgs autograf. Det förutsätter ju dock att du pratar sanning när det kommer till likheten...

2011-11-08 @ 14:15:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0