Nötproffs

Jag förstår inte hur Liseberg lyckas? Jag slösar hundratals kronor på ingenting, och de får mig att känna mig som en vinnare. Jag skulle inte ens betala 50 spänn för två kilo choklad på Ica. Men när jag lyckas vinna ett paket Marabou Schweizernöt på hjulet, då kommer glädjetårar och yviga segergester. 



Jag slängde även iväg ett par tjugor på Gott&Blandat-hjulet, då de gigantiska kilopåsarna såg så fräcka ut. Och jag vann igen! En liten, liten påse...Av någon anledning börjar jag tänka på en gammal Björn Rosenström-låt som snurrade på festerna under min gymnasietid.

Det stod att du var snygg, men du är ful.
Jag har blivit lurad.
Du skrev nåt om ett slott, det här är ett skjul.
Jag har blivit lurad.


Jag kan i alla fall trösta mig med choklad. Ordet nötproffs kan ha många olika betydelser...

Kommentarer
Postat av: Vigge

Haha, fyfan vilket klockrent inlägg! K

2011-06-22 @ 03:42:01
Postat av: mutti

Det var bättre förr, då glodde man stort på de som lyckades vinna en megastor ask choklad. Numera går ju alla omkring med såna;) Alla utom du förstås:)) Grattis förresten till vinsten!

2011-06-22 @ 20:33:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0