Sommarlaxen

Tredagars-eventet Sommarlaxen på CC i Göteborg lockade nästan 300 personer. Kul att se många nya ansikten. Och att intresset för poker är så stort. Min turneringsresa var minst sagt guppig. Som att åka bil på grusvägen hem till morsan och farsan. Jag lyckas alltid, med slalommetoden, parera de flesta hålen. Men till sist kommer det alltid någon ny hålighet som jag luras att förstöra stötdämpningen med. Lika irriterande varje gång, men samtidigt en inspirerande utmaning. En dag ska jag klara hela vägen...
.
Efter sju timmar hittar jag AK. Höjer. Norrman på knappen synar. Flopp AKQ med två ruter. Jag betar, norrbaggen reraisar, jag ställer. Lusekoftan synar rätt snart med färgdrag, som sitter på rivern. Sånt är livet som pokerspelare.
.
Förflyttar mig sedan till cashgamet. Förvånas över att jag inte hittat ett enda högt par på åtta timmars spel. Jag har hört att det hör till vanligheterna för övriga pokerspelare, men med mitt dybbanflyt brukar jag hitta ett par monster i timmen. När man talar om trollen väljer två röda kungar att hälsa på. Min dörr står alltid öppen för kungabesök. Handen till ära har jag dessutom straddlat, så röda mattan är verkligen utrullad. Bomber och granater. Det börjar smälla till höger och vänster. Efter en trebet från min sida, trycker två stackar in sina marker. Jag avvisar inte inbjudna gäster, så jag låter kungarna ta strid. Potten ligger på en månadslön. Mina antagonister visar 99 och QQ. Bättre än vad jag hade räknat med. Men i kärlek och poker kan allt hända. Brädan QJ4Q9 hånar mig med sitt utseende. Tre av fyra outs sitter för mina motståndare. Kungarna förvandlas till små springpojkar som snart ska smiskas upp för illa utfört arbete. Men. Sånt är livet som pokerspelare.
.
I kväll blir det ytterligare ett event i sommarlaxen. En djupstackad Half/half, Texas/Omaha. Jag vill få in den rätta känslan när jag åker med 24hPoker till EMOP och Dublin nästa vecka. Det skulle kännas rätt ok om jag äntligen kunde spara stötdämparna under den resan. Och gå hela vägen. Men jag är nöjd med en liten framgång i kväll också...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0