Agg mot vit lapp

Att man kan känna ett sånt agg mot en vit liten lapp. Nej, det handlar inte om rasdiskriminering. Lapparna har jag inget emot, förutom de där som sitter under min vindrutetorkare. De kan förstöra en hel dag med sin uppenbarelse.

På min gata i stan får man inte parkera. Inte längre än två timmar eller för nära korsningen i alla fall. Jag brukar göra både och. Lappgubben, inte den norrländska alltså utan den här i stan, har börjat inse hur han ska tjäna lätta pengar nu. På Österlånggatan 8 bor det en idiot som aldrig lär sig. Så mycket har han förstått. Och utnyttjat.
.
I dag fick jag ännu en vit lapp under vindrutetorkaren. Jag har bestämt att det ska bli den sista i mitt liv. I fortsättningen tänker jag ställa bilen på parkeringsplatsen hundrafemtio meter bort, där man får stå hur länge man vill.
.
När jag börjar räkna på hur många p-böter jag fått senaste halvåret inser jag att det hade räckt till en fin liten solresa. Det gör mig smått rasande. Jag försöker dock inbilla mig att det är vad det ska kosta att "äga" en parkering precis utanför sitt boende, men det är svårt att lura sig själv en längre tid.
.
Jag måste säga att allt är pokerns fel. I min yngre ungdom var jag rätt bra på att hålla i slantarna. Efter pokerns intåg rinner dem mellan fingrarna på mig. Och det är på onödiga utgifter de går, som p-böter. "Äh, det är bara en idiotsyn dit, eller ett missat stegdrag dit." tänker jag. Nej, det är för farao 20 falukorvar! Eller 35 limpor! Jag måste börja tänka så i stället...
.
Kan man inte slippa ifrån de där böterna på något sätt, som kungen?
.
Nu börjar mitt nya, botfria, liv. Det är ett löfte. På Österlånggatan 8 har du inget att hämta längre lappgubbe! Du ska inte få en enda falukorv till av mig.

Kommentarer
Postat av: Optikern

Själv har jag inte fått en böteslapp i hela mitt liv. Om inte pliktslag i golf räknas?

2011-02-17 @ 12:58:07
Postat av: dybban

Du är en sann förebild och ledstjärna. I alla fall när du låter bli att supa, spela och slåss.

2011-02-17 @ 14:58:08
Postat av: Optikern

glöm inte svära...

2011-02-17 @ 15:27:32
Postat av: dybban

...och svär.

2011-02-17 @ 16:11:21
Postat av: Svärd

Gör som jag, lägg lappen på bilen brevid. 80% av gångerna tittar de inte på boten och betalar ändå.



Annars är det bara att vänta på första påminnelsen.



Har räddat mig många gånger i livet:-)

2011-02-17 @ 16:30:22
Postat av: dybban

Haha, den gjorde min dag! Tack! =)

2011-02-17 @ 16:32:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0