En konst i sig...

Jag har lärt mig att om man bara kallar en sak för något annat än vad det verkligen är, så kan man komma undan med nästan vad som helst.

Inom pokerbranschen finns det en hel del exempel på det. Mobbning är inte mobbning, utan att tala från hjärtat. Eller våga säga det alla andra tänker. Girighet är inte girighet, utan strictly business. Och när jag är efterblivet onykter, får för mig att spela Omaha, och torskar massa pengar - då kallar jag det inte för ett klantigt misstag. Utan en rolig utekväll.

Men det är väl en konst i sig att lyckas komma undan med saker...



Kommentarer
Postat av: Roffe

Du anar inte hur rätt ute den där serierutan är.

På 80-talet förbjöds liveshow på svenska porrklubbar. Jag hade förmånen(?) att se en av de sista föreställningarna på Sexorama i Stockholm. 30 spänn kostade det. Matine'avgift liksom...



Samtidigt körde Teater Galeasen Jouko Turkkas "Sakrament", som var sju resor värre än det som visades på Sexorama. Helt lagligt eftersom det var "konst".



Okej, jag var 21 och tyckte det var spännande att gå på porrklubb med polarna, kl. 13 en tisdag...

2011-12-07 @ 14:24:31
Postat av: dybban

Allt för konsten. Värst måste väl ändå han Paul Holländer vara som åkte och låg med horor i Baltikum. Han filmade hela skiten. Och kallade det för, just det, konst.



Jag har många namn på vad han höll på med. Men inget av dem är konst...



2011-12-08 @ 01:11:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0