Kända pokerspelare

Det finns inget folk som är så kändiskåta som vi svenskar. Vissa av oss blir ynkliga och förnedrar sig till vad som helst för att få komma nära en person som har fått vara med i tv. Andra bröstar upp sig och vill hellre slå kändisen på käften i bästa jantelag-anda. 

Genom åren har jag träffat en hel del mer kända personligheter vid pokerborden. De flesta har varit värdelösa. Här kommer en lista på vilka kändisar ni ska akta er för och vilka ni kan sno på stålar.



Måns Zelmerlöw: Kom in sent en lördagskväll på CC i Göteborg efter något rep han haft i stan. Måns var sugen på 20/20kr NL och satte sig på platsen bredvid mig. Till en början var han på ett strålande humör, pratglad och vänlig. Man vinner dock inga pengar på charm. Efter en halvtimma gjorde han sig skyldig till en helt absurd syn för hela sin stack och förlorade hela sitt inköp på ett par tusen.
- FAAAN! Skrek Måns och slog näven i bordet. Sen gick han. Tänka sig vad poker kan göra med trevligt folk...



Lasse Kronér: Även Lasse kom in sent en kväll till hemstadens CC. Med en andedräkt dränkt i whiskey ville han mäta sina kunskaper i pokerns ädla konst. Efter några minuters samtal fick han reda på att jag var Öisare.
- Nä, fy farao! Då tar vi hit Allbäck! hojtade Lasse och tog fram telefonen.
Han var mycket irriterad över att familjefadern Allbäck inte svarade klockan 04.00....
Spelet flöt dock på bra, Lasse spelade trots det kraftiga alkoholintaget en rätt stabil och tight poker. Gick nog plus minus noll ungefär.

Stefan Odelberg: Mötte den välkända trollkarlen i en deepstackturre för några år sedan. Odelberg hade precis lärt sig en ny takitk: att gå all in i varje hand. Efter någon halvtimma åkte han ut. Men visst, jag kan förstå honom. Odelberg hade 50 procents chans att dubbla sin stack på 400bb. Antingen dubblade han, eller också inte.



Dregen: Min 24h-kollega är en fröjd att ha vid pokerbordet. Minnesvärda citat haglar ur hans piercade käft.
- Nu spelar jag inte bara ABC-poker längre. Nu lirar jag CDE också...
När anten satte in i en turre blev Dregen konfunderad. Han visste inte vad det var.
- Jag har aldrig fått vara med så länge i en turnering...
I nyktert tillstånd är Dregen rätt stabil vid bordet. Men tio Fernet innanför västen spelar han favorithanden 98o som om det vore AA.

Anders S Nilsson: Spelade en hel del med tv-profilen under EMOP Sunny Beach nyligen. Som pokerspelare är han en dr Jekyll och mr Hyde. Ena stunden stabil och välbalanserad. Andra rena rama vilda västern-galningen. Det gäller bara att lista ut vilket humör han är på....

Tomas Brolin: Mötte honom i SM på Tallinn för några år sedan. Brolin åkte nog ut först i hela turren. Han verkade tycka det var mer intressant att få ihop ett vettigt system till V75. En känd pokerprofil beskrev Brolins pokerkunskaper som "Han är lika bra som en apa, eller nej, han är faktiskt sämre än en apa."



Karl Svensson: IFK Götebogrs backklippa är den absolut bästa "kändis" som jag spelat mot. Är stabil på CC:s 20/20-bord. Jag har aldrig sett honom backa. Dessutom har han bluffat bort mig någon gång för mycket, vilket fortfarande gör lite ont..

Vilka kändisar har du spelat mot? Vilka var bäst? Och framför allt, vilka var sämst?

Kommentarer
Postat av: Veronica

"- Nu spelar jag inte bara ABC-poker längre. Nu lirar jag CDE också..."



...hehee. Underbar kommentar!

2011-08-10 @ 12:22:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0