Lite Fun Light och hönsbuljong nån?

Vaknar klockan ett efter en hård natt vid pokerborden. En störning i atmosfären, en monstertilt, fick mig att sitta uppe tills det ljusnade. Men det slutade för en gångs skull som en romantisk komedi, lyckligt.

Magen kurrar. Det vattnas i munnen på mig när jag öppnar kylskåpet i jakt på något ätbart. Men jag blir lika besviken varje gång. Som en hund när matte glömmer fylla på matskålen. Vad hittar man i en pokerspelande ungkarls kylskåp?

Dagen till ära stoltserar jag med en tub ärtsoppa, fyra veckor för gammal. En burk makrill, sparad för finare tillfälle. En halv, möglig, gurka. Senap och ketchup. Några centiliter saft, Fun Light. En Carlsberg Hof. Kaviar. Och sist, och minst, hönsbuljong.

Jag frågar mig själv. "Varför i hela friden har jag hönsbuljong? Ser det ut som om jag ska laga mat?" Funderar på om jag ska skicka in mina ingredienser till det där radioprogrammet där en kock slänger ihop käk med vad som helst. Men den här häxblandningen kan väl ingen lyckas med? Jag tror hotellet har remouladsås idag. Drar mig dit i stället...

Fredag. Och den här kommer att bli bra. Riktigt bra. Jag känner det.

Ikväll ska jag och Optikern hem till Fagbet-kollegan Andy för umgänge. Bastu, poker och öl står på schemat. Och sen blir det utgång till Nässjös nyöppnade rockklubb, kan ni tänka er. Mycker mer än så kan man väl inte begära av en kväll?

Annars funderar jag faktiskt på att sluta blogga. För man ska väl sluta på topp? Och om man nu någon gång är på topp som pokerbloggare måste det vara när man får beröm av Dan Glimne. I kommentarsfältet i mitt senaste inlägg på Aftonbladet skriver han "Det är bara att inse fakta. Dybban skriver som en gud."

Jag är på allvar orolig för att den kommentaren kommer att stiga mig åt huvudet. Tänk om jag är gud? Allvarligt. Jag är i stort behov av negativ kritik. Jag vill inte bli självgod och dryg. För jag hoppas inte jag hunnit bli det, än.

Trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Optikern

Du ser ut som en tjej...

2010-10-22 @ 16:36:15
Postat av: Vigge

Lägg inte ner för fan!!!

2010-10-22 @ 17:17:08
Postat av: Karlx

Tja kanske pokergud, men var inte pappa o farfar präster?

Kanske bör fråga din far vad han tror om frågan.

Men Glimne har rätt i att du skriver bra texter.

2010-10-22 @ 17:58:09
Postat av: "Långben"

Jag tycker du skriver dåligt.

Du ser ut som en möglig stubbe.

Skriver som jag springer (bruten fot, springer riktigt dåligt just nu). Luktar som Knut,( han tar ändå hand om sig själv när det gäller den personliga hygienen mer än någon annan)

Pratar som Dr. Alban & agerar som Stalin överlag.



Knyt skorna & landa, jorden finns här och den har plats för oss alla...



Kramkalas....



Där har du lite feedback.. Hoppas den kändes som du ville.



Annars gillar jag dig.

2010-10-22 @ 21:50:17
Postat av: Mandy

Kusin Simon, du kommer aldrig någonsin bli självgod :)You rock! KRAM

2010-10-22 @ 23:35:59
Postat av: dede09

Fan ta dig....

Lägger du ner bloggen så kommer jag upp och sätter på dig! Och det min vän.. det gör ont! Men det e klart smärta är ju bara en högre form av njutning...

2010-10-23 @ 08:22:29
Postat av: Fredrik Reinfeldt

Och du tror på fullaste allvar att det var "The one and only" Dan Glimne som skrev den kommentaren (signaturen Dan Glinne säger väl allt)...

Som du ser på min signatur så är det din statsminister som skrivit detta.

2010-10-23 @ 11:05:30
Postat av: hanna

du får inte lägga ner bloggen... ibland luktar du illa, när du hoppat över duschen.. och du städar dåligt!

2010-10-23 @ 15:19:14
Postat av: LappRoffe

Fredrik Reinfeldt har helt rätt. Dan Glinne är inte Dan Glimne. Glinne är bara en förvirrad stackare som är ute efter innehållet i dina fillingar. Tro mig. /Adolf Hitler

2010-10-23 @ 17:33:17
Postat av: dybban

Jo, jag förstod nog att det inte var Glimne. Ville bara så gärna tro det att jag nästan trodde på det. =)



Men tanke på all negativ kritik och rena rama hot så känner jag mig tvingad att blogga ett tag till...



2010-10-24 @ 02:56:31
Postat av: Tjustkulle

Vis av erfarenhet påminner jag om att vara hyllad skribent i en snäv krets människor som rör sig i en liten värld inte nödvändigtvis innebär att man är en lysande skribent i den lite större världen.

2010-10-24 @ 11:34:37
Postat av: dybban

Haha. Jag är medveten. Det hela var mer ett skämt, ironi, från min sida. Så jag förtydligar. Jag tror INTE att jag är gud.

2010-10-24 @ 12:57:43
Postat av: LappRoffe

Den ENDA som får använda ironi i cyberspace är Hans Högvördighet Jadbäck...

2010-10-24 @ 18:47:57
Postat av: PokerStar

Haha,

Dybban, du får börja med :) eller ;) efter dina inlägg. Jag kommer dock aldrig att göra det..;)

(eller hur var det nu?)

2010-10-24 @ 19:35:45
Postat av: theadmin

Tycker att hånen är undermåliga här. Eller som Parre skulle sagt, "ni är alla fittor". Det finns bara ett sätt att säga det. Låt oss alla skandera, gång på gång..



"Dybbans mamma är en pappa, shalalalala lala lala"



(frasen bör upprepas tills önskad effekt uppnås)

2010-10-24 @ 20:21:04
URL: http://extremetube.com
Postat av: theadmin

Förresten tycker jag hela blogginlägget, detta som jag nu kommenterar alltså, är en aning konstigt. Jag menar, kolla på detta:



Stycke 2: "Men jag blir lika besviken varje gång."

Stycke 3: "En Carlsberg Hof."



Roffe, finns det inte en hel del att lära Dybban på olika träningläger i de Lappska Skogarna?

2010-10-24 @ 20:28:21
Postat av: dybban

Admin: Haha, det tog ett tag innan jag fattade. Men nu förstod jag det uppenbara felet i texten. Man kan mycket riktigt aldrig vara besviken på en Hof.

2010-10-25 @ 01:36:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0