Tilt på tennisregler

För första gången på länge höll jag på att sätta en fin tennistrippel. Jag följde den avgörande matchen Safarova-Rezai live där jag hade tippat på Rezai. Allt gick enligt planerna och Rezai lekte hem första set med 6-1.

- Åh, jag är kung över alla här, började jag nynna för mig själv i soffan.

Då bryter plötsligt Safarova matchen i början av andra set. Ho ho. Ska det gå så enkelt. När jag ska gå in och kolla till min fina sportsbettingrulle på Nordicbet får jag dock en chock. Matchen Safarova-Rezai är annulerad.

På andra alla siter jag spelar sportsbetting på skulle det här räknas som en vinst till Rezai, men inte på Nordicbet. Nu tappar jag halva vinsten av min "klara" trippel. Jag blir helt galen och sätter mig och livechattar med sitens support.

Supporten hänvisar mig till några paragrafer och att han inte kan ansvara för hur andra spelbolag gör. Men jag blir inte så mycket gladare av det och ställer frågan:

- Så om Rezai hade varit i ledning med 6-1 5-0 och motståndaren bryter, blir matchen annulerad då?

 

Svaret är:

- Matchen måste spelas helt färdigt för att det ska gälla, om en motståndare skadar sig eller ger upp, så är inte matchen färdigspelad och då är det inte något vi kan göra tyvärr.

 

Jag blir så förbannad att jag inte orkar ställa några följdfrågor. De här reglerna är ju helt absurda. Det händer, om inte ofta så i alla fall ibland, att tennisspelare som känner sig chanslösa bryter matchen. Jag gillar Nordicbet skarpt i vanliga fall, men det här var lågt. Jag kräver bot och bättring. Och pengar.

 

Huh, vad jag känner mig girig. Men ärligt talat. Med dessa regler kan man tjäna hur mycket pengar som helst om man känner en spelare på touren. Vinner han inte är det ju bara att bryta matchen i slutet.


Kommentarer
Postat av: Vigge

Inte för att strö mer salt i såret, men det har faktiskt varit så väldigt länge på en hel del olika betsidor. Det roligaste är att om man läser deras info så står det helt sjuka saker så som "dom har rätten att inte betala ut vinnande pengar", "om bolagen gör fel så är inte vi ansvariga för detta etc, och kan tillrättanvisa misstagen efteråt".. Fick jag gött veta när jag satte 0-0 mellan chelsea å bolton tror jag det var, till oddset 101.00 x 100kr så jag fick glatt in 10 010kr på mitt konto men dom försvann ganska snabbt.

2010-05-16 @ 01:12:23
Postat av: dybban

Det suger. Dessutom fattar man inte ett skit av vad de skriver i sina såkallade paragrafer. Inte ens jag som är utbildad fattar ;). Eller fattar ni det här?



paragraf 3.15: Om en match/ett arrangemang blir uppskjutet i mer än 36 timmar från ursprunglig starttidpunkt blir alla insatser på matchen/arrangemanget satta till oddset 1.0.



Om en match/ett arrangemang blir avbrutet utan att arrangören har ett officiellt resultat blir oddsen satta till 1.0 om inte matchen/arrangemanget blir återupptaget inom 36 timmar från ursprunglig starttidpunkt. Om ett officiellt resultat föreligger inom 36 timmar från ursprunglig starttidpunkt gäller alltså lagda spel.



Ovanstående regel gäller ej för tennis. I tennis annulleras gjorda insatser endast om matchen ej blir genomförd innan turneringen förklaras avslutad.



Min notering: Arrangören hade absolut ett resultat i denna match. Rezai vann. Och det skedde innan turneringen var avklarad. Och matchen blev genomförd. Rezai vann. Var står det att inga pengar betalas ut om någon blir skadad eller avbryter matchen i avgörande set?

2010-05-16 @ 01:19:55
Postat av: Optikern

Sanslöst dåligt.

Hur fan kunde de motivera att ta tillbaks den vinsten på spelet 0-0?

2010-05-16 @ 13:26:29
URL: http://optikern.blogg.se/
Postat av: dybban

Spelet 0-0? Jag hänger inte med käre optiker?

2010-05-16 @ 15:02:11
Postat av: sebbs

Optikern: För att oddset är uppenbart felsatt, då dom har gjort fel anser dom sig ha rätten att annulera spelet, finns en löjlig paragraf för det oxå

2010-05-16 @ 15:23:23
Postat av: Optikern

Dybban jag frågade Sebbs...

Sanslöst att dom kan göra så, har klantat sig så har man..

2010-05-16 @ 18:42:31
URL: http://optikern.blogg.se/
Postat av: Anonym

Optikern: Ja det är sjukt, om man själv lägger ett felbet så kan man inte ens annulera spelet själv INNAN matchen har börjat.. Man kan ju undra om han hade fått tillbaka sina 100kr om matchen inte slutat 0-0

2010-05-16 @ 18:47:14
Postat av: Vigge

Nä man får inte tillbaka pengarna om dom har gjort fel och bettet inte går in. Någon dag innan chelski matchen så var det någon basket match som hade sjuka odds som jag bara var tvungen att satsa på pga av oddsen men där fick man inte tillbaka ett skit men dom knyckta mina 10k ganska fort.

2010-05-16 @ 20:42:18
Postat av: Optikern

Inte för att låta som Lapproffe men de pissar fan på en.

2010-05-17 @ 08:23:46
URL: http://optikern.blogg.se/
Postat av: Optikern

Underbar krönika som vanligt. Att jag jag inte fått träffa denna grek ser jag som en skymf.

2010-05-17 @ 11:39:43
URL: http://optikern.blogg.se/
Postat av: spiffen

Olika regler på avbrutna tennismatcher.



Void hos:

Bet24, Bet365, Betsafe, Betsson, Betway, Nordicbet



1 boll hos:

Bwin, Expekt, Ladbrokes



1 set hos:

Sportingbet Unibet

2010-05-17 @ 12:16:20
Postat av: dybban

Se där. Tack Spiff. Då har jag koll framöver.

2010-05-17 @ 13:46:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0