För bra för att vara sant

När något låter för bra för att vara sant brukar det inte heller var sant. Det är ett rätt bra tips att följa, särskilt i pokervärlden med alla giriga spelbolag och övrigt hittepå.

Ibland ringer det människor som vill att man ska köpa, hyra, prenumerera på all möjlig skit. Förra veckan var det en kvinna som erbjöd sig att komma hem till oss för att tvätta vår soffa och samtidigt demonstrera sin nya vattentvätt. Jag var lagom sugen, men kunde inte säga nej. Frugan blev skogstokig.
- Det kommer inte in några främlingar i vårt hem!!!
Synd att hon inte svarade i telefonen då.

Mitt stora problem är att jag inte kan be folk dra åt fanders så att de förstår. Därför tar dessa samtal väldigt lång tid för mig att avsluta. Jag skulle behöva en "telefonvakthund", någon som ryter till så försäljarna blir nödiga och lägger på. Lapproffe hade varit perfekt.

Häromdagen ringde det återigen. Det var ett spelbolag som ville erbjuda mig ännu en "obeskrivligt bra bonus". Jag visste redan innan säljaren sa ordet bonus att jag inte kommer att gå med på någonting. Men han malde på.
- Bonusen går ut på att om du gör tre stycken sportsbet på 1000 kronor och då omsätter 3000 på åtta dagar, så får du tillbaka dina 3000 hur dina spel än slutar.

Ok, återigen ett "för bra för att vara sant-erbjudande".
- Det låter ju bra, men hur många gånger måste jag sedan omsätta de 3000 för att jag faktiskt ska få ta ut dem från kontot igen?
- Eh, ingen.

Tre dagar senare har jag gjort mina bet och har faktiskt fått in en tredjedel av vad de lovade på kontot. Om allting de säger stämmer: att jag får pengarna och dessutom kan ta ut dem från kontot så ska jag hugga mig i foten med en gaffel. För på något sätt måste jag vakna. Ett erbjudande från ett spelbolag som faktiskt är vettigt trodde jag aldrig jag skulle få ta del av.

Ja, nu har jag ju inte fått vad de lovat än, så jag ska inte ta ut något i förskott. Fortsättning följer, antingen med en gaffel i foten eller ett telefonsamtal till Lapproffe...

Edit: 24 timmar senare hade jag pengarna på kontot. Så just nu sitter jag här med bandage runt fossingen. Konstigt att jag inte vaknade, det gjorde förbaskat ont.

Kommentarer
Postat av: Optikern

Ja det är svårt o säga nej.Vet inte hur många Front-kalsonger jag blivit pålurad.

Numera säger jag att jag är upptagen o lägger på fort som fan...

2010-03-22 @ 19:00:05
URL: http://optikern.blogg.se/
Postat av: dybban

Jag gillade Jerry Seinfelds taktik att låtsas vara upptagen, fråga om säljaren hemnummer och be att få ringa tillbaka senare.

2010-03-22 @ 19:24:00
Postat av: dede09

Hatar sådana samtal!!

La ett fint sportsbett igår Elfsborg-Halmastad-1

Ifk-Häcken-2

Gav fin fina 7.80 i odds, satt som en smäck!

2010-03-23 @ 07:13:48
Postat av: dybban

Fint, själv tippade jag kryss IFK-Häcken...

2010-03-23 @ 08:37:55
Postat av: Optikern

Häcken stog ju i 5 ggr pengarna bara den matchen så det va ju synd man spela på en etta.

Borde vara straffbart att bränna en straff :)

2010-03-23 @ 10:01:58
URL: http://optikern.blogg.se/
Postat av: dede09

Idag ligger Nybro till 4.35ggr mot Tingsryd, klart spelbar...

Sant Optikern, Ifk hade matchen som en handske men ibland har man riggen med sig... Ibland.

2010-03-23 @ 10:05:16
Postat av: HannaL

Haha.. Men kom försäljaren till er sen?

2010-03-23 @ 12:05:31
Postat av: dybban

Hon skulle höra av sig igen om exakt tid, men sen har hon inte ringt. Var det du som tipsade? Vad är det för nåt hittepå? =)

2010-03-23 @ 13:08:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0