Sverigedemokrat eller nazist?

Jag köpte tidningen Faktum utanför Systemet på Avenyn förra veckan. Det är en underskattad tidning. Ibland är den helt briljant med både stilsäkra och vågade skribenter.

I detta nummer hade Faktum med ett spel i tidningen som hette Sverigedemokrat eller nazist? Det går ut på att man ska gissa vilket citat av två möjliga som är från ett av Sveriges nazistpartier och vilket som är från det "demokratiska" Sverigedemokraterna. Klarar ni de här frågorna?

Vilket citat är från Sverigedemokraterna?

1)
A. Massinvandringen, tillsammans med den höga nativiteten hos vissa invandrargrupper och frånvaron av en assimileringspolitik, innebär att svenskarna inom några decenier riskerar att bli en minoritet i det egna landet.

B. I dagens mångkulturella Sverige är nativiteten hos den svenska befolkningen låg, medan den för de invandrade rasfrämlingarna är många gånger större, vilket utan åtgärd leder till vårt folks utdöende.

2)
A. Bara en nationalistisk politik kan ge den trygghet och den omtanke som minskar kriminaliteten, får bort drogerna och ger den sjuka livslusten åter.

B. Vår rörelse ger uttryck åt sin strävan efter nationell frihet och inre social styrka och rättvisa.

3)
A. I en etnisk söndrad nation spirar gruppegoismen, själviskheten och främlingskapet, vilket leder till konflikter, gängbildning och hög kriminalitet.

B. Det finns även en annan mer social eller kulturellt betingad benägenhet för brottsliga gärningar.

4)
A. Vi vill se ett invandringsförbud för att förhindra fortsatt invasion.

B. Om dagens massinvandring fortsätter kan det bli nödvändigt med ett totalstopp för icke-västlig invandring.

5)
A. Den mångkulturella samhällsordningen är i dag ett allvarligt hot mot den inre sammanhållning och stabilitet som utgör grunden för hela den solidariska svenska välfärdsmodellen.

B. Vår nordiska kultur håller på att försämras genom främmande folkslag.

Det är inte långt kvar till valet. Många tycker det är tråkigt och ointressant med politk. En del röstar inte ens. Själv tycker jag det är väldigt intressant, även om jag inte är så insatt i alla frågor. För mig är det självklart att rösta. Min släkt är rätt blå, men jag är själv mer åt det rödgröna hållet. Det leder ofta till intressanta diskussioner.

Fast ärligt talat skiter jag i om det blir en röd eller blå regering. Det är mindre viktigt, bara jag slipper brunskjortorna i riksdagen.

Sverigedemokraterna är ruskigt nära fyra procent. Att inte rösta är det samma som att inte ta ställning emot smygrasism, främlingsfientlighet och ren inkompetens.  Även om inte just din röst fäller något avgörande, så rösta åtminstone för din egen stolthet.

Kommentarer
Postat av: Stefan

Finns på nätet som spel.

http://www.faktum.nu/web/sd_nazi.aspx



På 6 av 12 frågorna kunde du inte skilja Sverigedemokraterna från nazisterna.



Svårt spel...

2010-06-17 @ 02:51:51
Postat av: Davve

Men snälla Dybban!



Du kan väl inte påstå att Sveriges invandringspolitik har varit BRA de sista 20-30 åren??? Att ett land som Sverige har tagit emot lika många irakier som USA räcker väl ganska långt.



Disclaimer: Beskyll mig inte för att vara Brunsjkorta osv. Tack

2010-06-17 @ 10:20:43
Postat av: Davve

Glömde skriva:



Därför är det väl inte så jättekonstigt om Sverigedemokraterna får sina procent?

2010-06-17 @ 10:30:49
Postat av: dybban

Problemet med invandringspolitiken har inte varit att vi tagit in för många invandrare, utan vår egen inkompetens när det gäller att integrera dessa människor i samhället. Vi är ett av världens rikaste länder, och har absolut resurser att ta hand om alla dessa människor. Att USA inte gör vad de borde är väl ingen vettig undanflykt?



Jag förstod faktiskt inte, varför var det inte konstigt att SD får sina procent? För att vi inte gillar att det är många irakier i Sverige, för att vi har haft en bristande invandringspolitik som tagit in utlänningar? Eller för att svenskarna inte gillar invandrare?



2010-06-17 @ 10:56:27
Postat av: Dan

Davve: Det låter nästan som att du menar att bara för att irakierna är fientliga mot amerikanerna så är de det mot oss svenskar med? Det är ju bara befängt att dra alla över en kant. Jag känner en del irakier och ingen av de är nå elaka eller så utan väldigt trevliga och stannar gärna och pratar en stund.



Ps. Det finns nog inte mycket roligare än att höra en nazist argumentera om sin sak. Ds

2010-06-17 @ 11:17:44
URL: http://danny905.blogspot.com
Postat av: Davve

Dybban: Problemet har varit att vi inte integrerat de människor som kommit hit. Inte schysst mot någon.



Invandringspolitiken har inte fungerat!

Då är det väl inte konstigt att fölk röstar på ett parti som vill ändra invandringspolitiken? Är väl ingen svår logik eller?



Danny: Dra alla över en kam? Här hänger jag inte med. Var någonstans gör jag det?



"Jag känner en del irakier och ingen av de är nå elaka eller så utan väldigt trevliga och stannar gärna och pratar en stund."



Ovanstående citat från dig Danny är ju på lekskolenivå. Förstår inte rikigt vad du vill säga med det??



Det är ju helt självklart att det finns trevliga människor i hela världen. Tror de flesta männsikor inser det.



2010-06-17 @ 12:16:47
Postat av: Davve

Så fort man säger något kritiskt mot Sveriges Invandringspolitik ska det komma präktiga gossar och ropa "nazist"



Jag är varken nazist/rasist.

Men får man inte säga vad man tycker då är vi jävligt illa ute.

2010-06-17 @ 12:19:46
Postat av: dybban

Davve: "Dybban: Problemet har varit att vi inte integrerat de människor som kommit hit. Inte schysst mot någon." Det var ju precis det jag skrev i mitt tidigare inlägg. Då är vi överens.



SD har inga som helst idéer på hur man ska förbättra integrationen. SD vill inte ändra invandringspolitken, de vill ta bort den.



Du får självklart skriva vad du tycker. Jag har inte kallat dig rasist en enda gång.

2010-06-17 @ 12:57:43
Postat av: Davve

Det jag även skrev var ju att den bristfälliga integrationen gör att SD får röster.



Härligt att vi är överens. Skål för det.



"Du får självklart skriva vad du tycker. Jag har inte kallat dig rasist en enda gång"



Jag syftade på Danny.

2010-06-17 @ 13:05:28
Postat av: Vigge

Problemet har ni listat ut, men lösningen är ju inte lika självklar för alla. Som dybban säger så är Sverige ett av världens rikaste länder, för det kan vi tacka invandrare som kom hit och tog dom smutsiga jobben när "vi" svenskar var för "fina" för dessa jobb.



"B. Om dagens massinvandring fortsätter kan det bli nödvändigt med ett totalstopp för icke-västlig invandring."



Ingen aning från vilket parti detta kommer men det spelar egentligen ingen roll då "A" i det alternativet var värre. Att stoppa invandringen eller minska den till Europeiska, nordiska länder är ju bara absurt, man ska kunna komma hit och få hjälp! Bara och vända på kortleken och sätta sig i deras skor så får man svaret på varför man ej kan rösta på något av dessa parti.

2010-06-17 @ 16:03:18
Postat av: dybban

Du skriver som en äkta ÖIS-broder du Vigge. =)

2010-06-17 @ 16:45:37
Postat av: Beccy



Och jag tycker det är skrämmade hur folk kan vilja rösta på ett parti som har exakt samma lösning på alla problem i den svenska politiken.



jag löper hela linan ut och säger: bort med alla idiotiska gränser överhuvudtaget.

2010-06-17 @ 23:45:33
Postat av: Vigge

Beccy, tänkte skriva det också, John Lennon har rätt i låten Imagien..



2010-06-18 @ 00:17:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0