Flytt och rövsvett

En vecka i Göteborg går fort. En del poker har det blivit, semsterveckan slutade över 40k plus, trots att jag backade 15k på 20/20 under en riktig katastrofkväll. Man skulle ta semester för resten av livet. Kanske enda chansen att bli lite tätare?

Det är helt sanslöst hur mycket värde det finns på Cosmopol på helgerna. Den här handen säger det mesta. Sex man limpar till mig på knappen som viker upp J7 i spader. Jag har höjt väldigt mycket i position och orkar inte bråka så jag limpar in också. Flopp 6 8 9 regnbåge. Alla checkar till mig som också checkar. Kommer det en tia så kan ingen vika en sjua sen. Turn 5. Stege för mig. Alla checkar till cut off som betar ut. Jag synar bara. Då går en kille i tidigare position all in för typ 1k när det ligger kanske 300 i potten. Gubben som höjde synar. Jag vet att han som går all in har en sjua och att vi kommer splitta, men gubben har uppenbarligen ett drag som jag vill ha betalt av. (Låg nu två ruter på bordet). Jag höjer således med nästan 2k till. Han kan inte släppa, jag vet. Han lever för att se riverkort, för chansen att dra ut en ung odåga. Blodådrorna pumpar som bläckfiskarmar runt hans hals. Syyn. River blir tyvärr en nia till och parar brädan. Gubben checkar och jag finner ingen anledning att värdebeta. Han visar upp 56 för två par.
- Du vet, sätter jag kåken vinner jag en jäkla pott.
- Jajjamän, två par är svårt att släppa...

Men viktigare än pokern var att bara få hänga och vara med goda vänner. Jag och Optikern har svettats ihop i helgen när jag hjälpte honom att flytta. Självklart valde han en årets varmaste dagar. Den rövsvetten glasögonormen visade upp på eftermiddagen var inte av denna värld. Vi trodde han hade pissat på sig.

Det är rätt intressant att se hur tjejer alltid får som de vill till slut. Det gäller framför allt hemmet. Optikern hade efter många om och men lyckats tjata sig till att få behålla en byrå, det mesta skulle kastas för att bytas ut mot nya grejer. Optikern som är smålänning i själen gillar så klart inte att behöva göra sig av med fullt funktionsdugliga ting. Vid urpackning av denna byrå såg dock "någon" till att tappa den i marken så att den sprack. Jag såg hur Hannas ögonen lyste upp.
- Näe, men vi kan ju inte ha en trasig byrå. Den får åka till tippen.
Optikern stod handfallen. Där gick ett par inköp åt skogen.

Nu är jag tillbaka på jobbet med svår skrivkramp. På tal om tidigare flytt så håller jag på med en intervju med det gamla punkbandet "Rövsvett", som ska återförenas. Någon som kan komma på en fyndig rubrik till den texten?

Kommentarer
Postat av: Minna

Vad syyyynd, lade nog Hanna till efter den meningen ;)

2010-07-12 @ 22:37:38
Postat av: dybban

Ja, det tror jag faktiskt att hon gjorde. =)

2010-07-12 @ 23:11:24
Postat av: David

Ang en fyndig rubrik så finns det ju väldigt många uppenbara.

Denna blev jag mest nöjd över nu när jag lekte rubriksättare.



"Rövsvetten som är på allas tunga"

2010-07-13 @ 13:55:02
Postat av: dybban

Haha, ja den var bra. Jag kortar ner den till "Rövsvetten på allas tunga", då blir den perfekt.

2010-07-13 @ 16:15:10
Postat av: Davve

"gamla sommarplågan tillbaka, rövsvett"

2010-07-15 @ 00:03:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0