Nytt rymdskepp inköpt

Det har blivit väldigt populärt med små minidatorer. Nästan varenda kotte har en. Dybban går dock sin egen väg. I veckan köpte jag ny dator. En 20 tums bärbar. Eller att kalla den för bärbar är en gigantisk överdrift. Den är så stor att det krävs en rejäl resväska för att transportera den. Och så tung att det är en nödvändighet att väskan bär hjul. Frugan höll på att kissa på sig av skratt när jag visade upp åbäket. Men jag är nöjd ändå med mitt nya rymdskepp.


Ungefär så här ser den ut.

Då den är alldeles för stor att ha i soffan står den nu stabilt på mitt skrivbord. Meningen är att det ska få pokerspelandet att se lite proffsigare ut. Att sitta rakryggad i en skrivbordsstol känns ju betydligt mer intelligent än att ligga ihopkrupen i soffan. Även om jag bara spelat några korta pass på min nya pjäs så har den infriat alla förväntningar. Jag kan inte ens räkna till antalet bord jag kan ha uppe på skärmen samtidigt. Magnifikt. Jag känner mig riktigt viktig med många bord. I bland tar jag upp några extra, utan att jag ens spelar på dem, bara för sakens skull. Det hade man inte klarat av på en fjuttig minidator. Å andra sidan kanske inte rymdskepp är riktigt lika smidiga på tåget.

Kommentarer
Postat av: Joppe

Tja dybb, ska du till Nässjö o lira den 5:e feb? Jag kan och är sugen!

2010-01-22 @ 02:42:53
Postat av: dybban

Jag är ju alltid sugen, men jag jobbar den fredagen. Har inte kollat schemat för dan än dock. Jag hör av mig när jag vet. Annars kan jag rekomendera att åka. Det är väldigt trevligt.

2010-01-22 @ 03:18:00
Postat av: Optikern

Menar du att den är större än min storbilds-tv till bärbar dator?

2010-01-22 @ 10:58:16
URL: http://optikern.blogg.se/
Postat av: dybban

Har du tv? Den är dubbelt så stor som din dumburk.

2010-01-22 @ 11:24:07
Postat av: Anonym

Jag skulle gissa på 7,05 kg :)

2010-01-22 @ 12:58:52
Postat av: dede09

Jasså nyinköpt jo det går bra nu... ja sa det går bra nu...

Hur många bord brukar du lira? Jag ligger mellan 3-5 bord ungefär. Optikern lirar 1 bord fullskärm, jag frågade varför bara 1bord?

-Ja blir så jädrans stressad annars blev svaret.

2010-01-22 @ 13:58:34
Postat av: dybban

Nä, optikern är inte den stresståliga typen. =)



Det varierar väldiga hur många bord jag spelar. Det beror lite på dagsformen. Har jag bara igång fullringsbord håller jag igång så många som det går, men det brukar inte bli mer än 6-7 stycken. Men kör jag cashgame med bara 5-manna brukar jag dra ner på antalet. Helst högst fyra bord samtidigt för att hålla kvar skärpan. Annars blir det mest dålig ABC-poker.

2010-01-22 @ 14:50:51
Postat av: Optikern

Hehe jag brukar ju köra två bord och kanske en sitngo eller turre. Får plats med fyra ungefär.



Det jag menade va ju att den bärbara jag hittade är ju faktiskt jävligt stor. Jag menar om din va större?

2010-01-22 @ 16:05:27
URL: http://optikern.blogg.se/
Postat av: dybban

Min är större än din. =) Du har väl bara en 17-tummare? Min är 20. Din kan man ju fortfarande ha i knät. Min är ju för farao en pansarvagn.

2010-01-22 @ 16:57:14
Postat av: Minna

Pansarvagn var rätta ordet!

2010-01-22 @ 19:00:19
Postat av: Joppe

Hör av dig när du övertalet Clabbe att ta dina uppgifter. Jag tänkte mig en after work i n-ö runt 16-tiden den dagen för att värma lite=).

2010-01-23 @ 04:11:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0