"Gräsmatta eller femitvå-ragg"

Att sova på hotell fanns inte i mitt vokabulär innan jag började spela poker. Åkte "grabbarna" iväg på fest så var inte sovplats det första vi tänkte på. Om det nu blev tvunget att sova kunde vi slagga var som helst. I en trappuppgång, i bilen, på en gräsmatta, i en buske, någon kanske till och med lyckades hänga med ett "femitvå-ragg" hem till en säng. Allt för att spara lite pengar till vettigare saker. Hotell var helt enkelt en extremt onödig lyx.

Nu för tiden brukar jag dock unna mig ett par hotellnätter då och då. Hotell ger en känsla av frihet. Man behöver inte plocka upp handduken från golvet, bädda sängen eller skrubba fartränder i toan. Man kan nästan säga att jag börjat samla lite smått på hotell. Nu har jag allt från Kumla Stadshotell till lyxiga "Lets see" i Thailand på listan.

Jag grindade mig till två finalbord igår och låg bra till i båda. Därför var det en stor besvikelse med en femte och en sjundeplats. Orkar inte dra några badbeats, men de få tusen det gav ska gå raka vägen till ännu ett hotell i samlingen. Denna gång i Sveriges Jerusalem.

I helgen drar jag och frugan till Jönköping för konsert med underbara "Loney, Dear". Som ni märker av musiken är jag ingen hårdrockare direkt. Men lyssna ordentligt på den här killen. Han är ett geni.


Kommentarer
Postat av: dede09

Vad jag förstår plockas det inte upp för många handukar hemma hos er från din sida, så man kan väl säga att frugan även är en värdinna...

Det bästa med hotell är ju ändå frukostbuffén, välj o vraka inget bestyr, ingen disk bara o njuta!

2010-02-12 @ 14:13:46
Postat av: dybban

I dag har jag faktiskt tvättat!



Men det är sant. Glömde frukosten. Buffén på Kumla Stadshotell var dock inget att dregla över.

2010-02-12 @ 14:24:41
Postat av: Fassan

Lysande! Man borde hänga på..

2010-02-12 @ 14:26:11
Postat av: Fassan

Hmmm. utsålt...

2010-02-12 @ 14:30:43
Postat av: dybban

Ja, det är väl tyvärr det. Men det är inte så konstigt, han är ju gammal Jönköpingspojk.

2010-02-12 @ 16:17:09
Postat av: Optikern

För oss som vet att det existerar en värld utanför Eksjö och bibelbältet vet ju att det heter "femitre-ragg" och inget annat...

2010-02-12 @ 16:50:57
URL: http://optikern.blogg.se/
Postat av: Optikern

För övrigt ser jag med spänning fram emot konserten!

2010-02-12 @ 16:51:26
URL: http://optikern.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0