Sluttippat på bandy

En tallrik fil, en grillad korv och fyra koppar kaffe är allt jag hunnit få i mig under dagen. Det händer inte ofta, men idag har jag fått slita för lönen.

Jag har bland annat bevakat Vetlanda BK- Sandviken i bandyns Elitserie. Det slutade lite oväntat 9-9. Herregud, det tog ju en halv arbetsdag att bara skriva rent matchfaktan. Satt efteråt och tjatade lite med Sveriges två bästa bandyspelare, Magnus Murhén och Christoffer Edlund. De var riktigt missnöjda efter att ha tappat en tremålsledning sista kvarten.
- Jag är så förbannat dålig idag, sa Edlund efter att ha gjort tre mål.
- Jag har sett sämre, tröstade dybban.

Bandy är verkligen en märklig sport tänkte jag. Kan VBK ta in tre mål mot Saik på tio minuter så kan allt hända. Och jag lovade mg själv att sluta tippa på bandy. I alla fall för ett tag. Det var för övrigt ingen i hela Sverige som hade satt 9-9 i slutresultat. Inte ens Hatten.

Nu blir det ett glas vin för att fira att jag har nio arbetsfria dagar framför mig. Eller jag ska ju spela poker förstås. Men just nu är jag inne i en period där det kan klassas som volontärarbete...

Kommentarer
Postat av: Bongo

Är det du som anordnar turneringar i vändåtta? Fick den infon av Valterego. Jag är väldigt intresserad!

2010-02-08 @ 12:01:04
URL: http://arbetarej.blogspot.com/
Postat av: Optikern

Haha turnering i vändåtta.

Jag trodde det var Hjärter och UNO du anordnade turneringar i!

2010-02-08 @ 12:31:07
URL: http://optikern.blogg.se/
Postat av: dybban

Haha, ja på sin höjd klassisk stötpoker med knektöppning. Men kom du Bongo. Jag kan bjuda på öl eftersom du är arbetslös och allt...

2010-02-08 @ 14:09:24
Postat av: PokerStar

9 dagar med poker!!!

Du har det bra du. Har du inget jobb åt mig. Kan få en egen spalt där jag skriver bara om AIK.

Önskar att jag kunde spela mer..

2010-02-08 @ 15:28:09
Postat av: dybban

Du kan få en spalt där du bara skriver om Öis. Vad sägs om det?

2010-02-08 @ 19:29:15
Postat av: PokerStar

En sånt OB har inte tidningen råd med...

2010-02-08 @ 19:57:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0