Et tu, Brute?

Pokerstar-Mattias har satt ihop en jädra historia på sin blogg. Han har fått med allt. Dybban, optikern och Brutus. Självklart är jag Ceasar och Optikern Brutus. De som vill veta var Mattias fått smeknamnet "bloddybban" ifrån kan läsa ett tidigare inlägg jag skrev efter SM i Tallinn förra året. Det är fortfarande något av det sjukaste jag varit med om.

När jag läste storyn så fick jag i alla fall flera flashbacks. Som när jag köpte mina glasögon av optikern. Efter att vi valt ut brillorna så skulle vi diskutera priset.
- Du får specialprice my friend.
- Åh, tackar. Hur mycket?
- Ja, vi säger halva priset.
- Schysst!

Sen tänkte jag inte mer på det förrän något halvår senare. Då hittade jag mina brillor i optikerns butik för samma pris som jag gav. Då jag inte hade sett några prislappar när jag betalade så var jag självklart tvungen att fråga optikern om brillorna redan är så omoderna att de måste reas ut. Då såg han lite besvärat på mig och sa:
- Eh njä, de kostar så mycket.
- Så jag betalade fullpris?
- Näe, men då kostade de dubbla priset.

Det visar sig att han ofta ger rabatt till folk. Bara han får bestämma priset före. Jag säger då det. Även du min Brutus...


Kommentarer
Postat av: Optikern

Du fick ju faktiskt 900:- rabatt på glasen...

2010-02-05 @ 08:44:17
URL: http://optikern.blogg.se/
Postat av: dybban

Ja, jag är nöjd ändå. Man får ju tänka på att min optiker har jour dygnet runt ifall det skulle hända något.

2010-02-05 @ 10:21:25
Postat av: Optikern

Ja sån lyxservice kostar vettu.

2010-02-05 @ 13:53:54
URL: http://optikern.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0