En natt som "Quisling"

Kramp i tummarna. Det är riktigt jobbigt att hålla tummarna för att Sverige ska missa mål. De sista tio minuterna mot Tyskland var det dock precis vad jag gjorde. Jag skrek av förtjusning när Alfredssons och Bäckströms skott räddades av den tyska målvakten.

Motivet till att jag förvandlades till en riktig "Quisling" var givetvis det enda rätta. Pengar. Jag hade tippat 2-0 till Sverige för hela 60 gånger insatsen på Svenska Spel. Ja, ibland är pengar tjockare än nationalistisk stolthet. Till mitt försvar så ledde Sverige redan och det var ju ingen final direkt.

Kan det gå åt pipan så brukar det göra det så jag trodde aldrig att det skulle hålla. Men ta mig tusan det höll. Många underskattade tyskarna och trodde på målkalas. Jag var dock övertygad om att det skulle bli målsnålt, så när jag såg överoddset 60! gånger pengarna på 2-0 slog jag givetvis till. Det räckte till min största spelvinst, utanför pokern, någonsin.

Vidkun Quisling blev också någorlunda rik på sitt landsförräderi under andra världskriget. Sen blev han avrättad. Jag får väl hoppas på en bättre advokat.

Kommentarer
Postat av: Optikern

Damn! Bra spelat.

2010-02-18 @ 08:18:19
URL: http://optikern.blogg.se/
Postat av: dede09

Fan va nice, hur mkt satte du då? Wp mister!

2010-02-18 @ 08:57:37
Postat av: dybban

Tackar. Jag kan väl säga så här. Min största spelvinst innan detta var ju ingen gastronomisk summa. Men det blev ändå en peng som räcker till en fin resa.



Det känns mycket mer att vinna på sportspel eftersom man inte är så van vid det.

2010-02-18 @ 11:46:23
Postat av: Lison

Grattis Dybban!! Var också inne på en målsnål match. Så även jag lyckades tjäna en slant på den här matchen :)

2010-02-18 @ 15:25:56
URL: http://lison.se
Postat av: dybban

Härligt! Tipsbolag nästa? =)

2010-02-18 @ 16:26:22
Postat av: Micke

Tja Simon riktigt bra tippat bara gratulera. Du kanske skulle börja reka lite tips på vår spelsida? Skulle behöva en duktig skribent, självklart får du även skriva om ditt pokerspelande.

2010-02-19 @ 01:10:31
URL: http://www.spelklar.nu
Postat av: dybban

Tjena Micke. Fin sida ni fått ihop. Frågan är om det är schysst mot spelarna att sätta mig som expert? =)



Det är ungefär som att låta frugan bli bilskollärare. Hon tror att hon kör rätt bra, men jag VET att hon inte gör det. Hon är till exempel den enda jag känner som har krockat med en spårvagn.

2010-02-19 @ 10:33:46
Postat av: dybban

Micke: Bjöd på några bandytips på er sida under speldagboken, som en liten inflyttningspresent. Du kan kika och se var du tycker.



Lägger dem här med så kan alla ha nytta av dem. =)



En liten inflyttningspresent från mig. Alla odds är från SvS.



Falu BS- Kungälv 2 (1.50)

Det här är så bra odds på Kungälv så det är inte sant. Falun är ett riktigt skitlag med endast en seger på hela serien. Kungälv förbereder sig för att kvala sig kvar i Elitserien och kommer ge gärnet. Är dessutom klasser bättre.



Broberg-Hammarby 1 (2.90)

Broberg är riktigt bra hemma och det är en till synes betydelselös match. Sjukt övervärde med hela 2.90.



Sirius-Bollnäs 2 (2.90)

Visst är Sirius bra. Men Bollnäs är verkligen på gång, utklassade till exempel Västerås nyligen.



Västerås- Vetlanda BK 2 (4.70)

Det här är en lite rövare, men kan inte ducka för överoddset på VBK. Inget av lagen har något att spela för, men VBK har en mycket bättre form än VSK som har spelat riktigt dåligt på slutet. VBK vann hemma på Tjustkulle och jag tycker att de har ungefär lika stor chans att vinna. Spelet är givet.



Dubbel på Bollnäs+Kungälv. Annars match för match.



GL!

2010-02-19 @ 13:45:11
Postat av: Micke

Härliga tips, jag kommer följa dom med spänning i kväll. Kungälv känns riktigt bra idag till fina 1.50 så det blir nog några hunkar på den ihop med -3.5 mål på Tre Kronor.



Lycka till !

2010-02-19 @ 14:21:25
URL: http://www.spelklar.nu
Postat av: Optikern

Ser bra ut för Kungälv.... Inte!

Dybban jag har ju sagt till dig att låta bli att spela på bandy. Håll dig till pokern.

2010-02-19 @ 20:25:44
URL: http://optikern.blogg.se/
Postat av: Optikern

Tja Kungälv höll ju tillslut men de andra tre sket sig. 1/4 är iallafall inte alla fel :)

Tror det va för jag spelade, brukar inte föra mycket tur med mig.

2010-02-19 @ 21:19:51
URL: http://optikern.blogg.se/
Postat av: dybban

Bollnäs tappade tyvärr ledningen med två minuter kvar och VBK ledde med kvarten kvar. Kan inte bandymatcher va lite kortare?

2010-02-19 @ 23:28:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0