Bitter sjökapten och nya vad

Han såg ut som en ledsen hundvalp, sjökapten och mästerfiskarn, när vi hade dragit upp 15-20 burar. Just då uppgick fångsten till en kräfta per skalle. Hade vi inte haft finbesök från Norrland så kan jag garantera att Optikern hade brustit ut i en lång ramsa ytterst olämplig för barn där ute i ekan. Nu muttrade han mest, mellan ölklunkarna.
- Förbannade tjyvfiskare. Det måste vara tjuvfiskare! Jag brukar ju få 200-300 kräftor i vanliga fall. Det här är inte möjligt. Hur är det möjligt? Kolla en tjuvfiskare!! Näe, en fyr. Helvete.
Vi andra smålog mest när han röd i ansiktet drog upp ett ruttet fiskhuvud till, slängde in det i en bur och hivade ner skiten i Vättern igen.
- Här har ni något gött att tugga på. Ät!

Vem är galningen som kommit på kräftfiske?

Som tur var är han en riktig vinnarskalle den där Optikern och gick upp på morgonkvisten. Då fick han i alla fall upp kräftor så det räckte till 2-3 per man. Det är självklart inget som sjökapten var särskilt nöjd över, men det räckte för mig. Det är som sagt tillbehören och sällskapet som är det viktiga under kräftskivor. Jag gillar inte heller att äta saker som glor på mig Lapproffe.

Annars går mitt liv för närvarande mest ut på att slå vad. Jag och Roy den röde har en bet på att vi ska kunna göra 100 armhävningar på raken den 1 oktober. Det var osedvanligt dumt av mig då han är lättränad, och framför allt tränad. Men hur svårt kan det va?

Ett annat vad har jag med min norrländska vän. Av någon anledning gick jag med på att satsa 500 spänn om vem som kan ha kvar Lisebergs rosa åkband längst på armen. Ja, så det sitter ju fortfarande kvar nu fyra, fem dagar efter. Och antagligen lär det väl få sitta där i ett par månader till. Det ser för jäkligt ut. Folk undrar om jag är gay eller bara efterbliven. Men folk får tro vad de vill, jag ska vinna. Gay eller ej.

Pokern har fortsatt gått bra. Just nu försöker Andy och Pokerstar få med mig till Barcelona och EMOP i mitten av september. Eftersom jag aldrig varit där, och staden ska vara något alldeles extra, är jag väldigt sugen. Någon annan som ska åka?

Kommentarer
Postat av: dede09

Kul det där med kräftfiske, ännu roligare med kräftskiva...

Angående barcelona var jag där i 5 dagar för några år sedan. Och jag kan rekomendera dig att åka dit!

Bara att gå och strosa och sitta ner på en liten krog och beställa lite ost och en pava rött = Gött!

Åk dit och klonka du!

2010-08-25 @ 17:12:48
Postat av: Andy

Lyssna på dede09 han verkar ha full koll...:)

Självklart ska du me.

Är det ens ett val???

2010-08-25 @ 19:37:27
Postat av: donRollo

Jaså, 100 armhävningar. Vad betalar du för världens grymmaste tips för hur du ska klara det? Jag skriver inte ut tipset här i bloggen, men mejla [email protected] så kommer tipset med vändande post. Ha det gött :)

/donRollo

2010-08-25 @ 19:44:20
URL: http://www.donRollo.se
Postat av: hanna

jag guidar gratis i utbyte mot den nätta summan av resan och fint hotellrum :)

2010-08-25 @ 21:08:28
Postat av: dybban

Dede: När du uttrycker dig så känns det svårt att säga nej till Barca. =)



Andy: Dede verkar onekligen veta vad han snackar om. Chansen att det blir av är nog ännu större nu...



donRollo: Betala? Jag trodde vi delade på allt?



Hanna: Deal! Men i det fina hotellrummet kommer även dybban att bo. Så frågan är om Optikern vågar släppa i väg dig. ;)

2010-08-26 @ 12:09:39
Postat av: Optikern

Hanna gillar inte killar som luktar svett...

2010-08-26 @ 14:43:54
Postat av: dybban

Då är det väl jäkligt lustigt att hon lever med den största svettlöken i hela Göteborg då? Hon borde älska svettiga killar...

2010-08-26 @ 15:00:08
Postat av: donRollo

Hehe Dybban :)



Klart jag bjuder på det tipset :)



Men jag vill nog helst inte skriva ut det här i bloggen om din kombattant läser här. Så är du intresserad så får du mejla mig. 100% vinstgaranti :)



Jag har faktiskt vunnit ett liknande vad för några år sedan. Inte helt enkelt :)



/donRollo

2010-08-26 @ 15:26:45
URL: http://www.donRollo.se
Postat av: Optikern

Den kontringen hade jag väntat mig Dybban.

Den stora skillnaden är att jag inte luktar svett...

2010-08-26 @ 17:44:58
Postat av: dybban

Rollo: Ok då, med 100 % vinstgaranti så ska du få ditt mail.



Optikern: Vilket påhopp! Vill du bryta arm om det eller?

2010-08-27 @ 01:36:01
Postat av: Optikern

Nä, jag blir så svettig då :)

2010-08-27 @ 08:08:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0