Det röda guldet

Det var längesen sist, men i helgen ska jag åka med kompisar och fiska kräftor, det röda guldet. Det finns mycket att säga om de där klofigurerna. Framför allt att man aldrig blir mätt på dem. Någon sa att man kan äta kräftor tills man svälter ihjäl. Det stämmer nog.

Att äta dem är nästa bekymmer. För det första så ser man ut som en asätande reptil när allt ska krossas och sugas på. Och sen är det svårt att veta vad som faktiskt går att äta. Optikern är dock expert, så han brukar lära ut hur man ska gå tillväga. Glasögonormen är som en infödd Göteborgare, vad man än lämnar kvar på den där förbaskade kräftan så utbrister han.
- Men, det där är ju det göttaste!

Nä, ögon och bajssträng får va för mig. Sen får det vara hur gött det vill.


Livet är på uppgång. Och det gör att pokern följt med på vägen. Äntligen känner jag mig tillräckligt rofull för att orka koncentrera mig på längre pass framför datorn. Det har mest blivit cashgame, men även några små turrar på SvS. Har faktiskt vunnit Midnattsmötet två kvällar på raken nu. I för sig är det inga jättestora pengar (11k totalt), men det är alltid bra för självförtroendet att komma först. Framgång föder framgång.

Så, mot Vättern, rött guld och goda tillbehör. Jag kommer att smuggla ner en pokerväska för säkerhets skull. Så hoppas vi att fru Optiker inte får onda ögat...

Kommentarer
Postat av: mutti

Fru optiker kan säkert hitta någon affär i Karlsborg som säljer dyra fina väskor:-)

2010-08-19 @ 14:21:48
Postat av: dybban

Det tror jag säkert. Jäkla väskor. Jag bjuder henne på en snaps så blir hon lugn. =)

2010-08-19 @ 18:24:51
Postat av: Anonym

De är ju faktiskt svarta i sitt naturliga tillstånd. Men uttrycker "det svarta guldet" är väl upptaget?

2010-08-19 @ 19:00:55
Postat av: Hanna

Kanske en snaps eller en riktigt dyr väska. Både och?? Optikern tror visst att diamanten på min vänsterhand ska ge honom hur många gratistimmar med poker som helst...

2010-08-19 @ 19:10:33
Postat av: Roffe

Regel 13 i LappRoffes hårda bikerskola:

"Ät aldrig mat som tittar på dig."

2010-08-19 @ 19:16:00
Postat av: Anton

Hej Dybban

Jag undra om du vet om det finns någon rakeback möjlighet på svenskaspel?

håller för övrigt med dig om kräftorna fastän jag ska på en kräftskiva i götet imorn... tack för en skön blogg

2010-08-19 @ 21:44:34
Postat av: dybban

Anton: Svenska Spel har ingen rakeback. Däremot har de halva raken, 2,5% procent mot andra pokersidor. Så det är ju det samma som att få 50 % rakeback.



Ha de fint!

2010-08-25 @ 11:35:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0