Att vakna i kalsonger på soffan...

Vad hände egentligen? Högra kinden tryckt mot soffkudden som efterlämnar ett litet mönster över kindbenet. Har jag något på mig? Kalsonger och filt. Bättre än inget.

Öppnar sakta ena ögat för att se hur stor katatstrofen är. Åh, min gode Optiker, du började städa redan i natt. Tack. Ramlar ner från soffan och ligger en stund på mattan. Den är ju rätt skön faktiskt. Somnar igen.

Bröllop var det ja. Optikerns storebror gifte sig i går. Jädrar vilken fest det blev. Den där släkten spottar inte i glaset. Tydligen hamnade hela efterfesten hemma hos mig. Storebror kom med en kartong sprit och så var det fest. Inte mer med det. Det blev alla tiders. 30 pers i en 2,5:a kan ju inte bli annat än fina grejer.

När jag tänker efter var jag dock lite dum som inte sa ja till Optikerns morbror Palle när han om och om igen ställde frågan:
- Var är bordet? Ska vi köra i gång pokern?
Då hade han spelat bort sin sista snus gode Palle. Jag undrar om jag hade fått dåligt samvete då? Äh, det hade aldrig funkat det där. Palle hade inte kunnat räkna till fem, vilket krävs för att man ska veta när man har stege. Lite moral har jag ändå i kroppen. Så det så.

Just nu lyssnar jag in mig på Way Out West nästa helg. Mina stora favoriter är nyfunna Mumford & Sons. Går inte att tycka illa om va?


Kommentarer
Postat av: Sali

...om du gillar Mumford & Suns så måste du ju bara lyssna på the cave.end of discussion.

2010-08-08 @ 21:14:04
Postat av: beccy

I frikkin älskar Mumford and Sons. Har repeatat dom på spotify nonstop i ett halvår nu

2010-08-08 @ 22:48:56
Postat av: dybban

Vilken tur att du äntligen får se dem live nu då Beccy!



the Cave är redan inlyssnad. Mästerverk så klart Sali.=)

2010-08-09 @ 11:34:38
Postat av: jennie

gillar! har inte hört dom tidigare, men väldigt bra.

2010-08-09 @ 14:18:43
Postat av: beccy

Jag får inte se dom live :( jag bor numera i myggtäta Österfärnebo. Det är skitlångt från slottsskogen. Lyllos dig!!

2010-08-09 @ 17:42:13
Postat av: Sofie

Awake my soul är en favorit för mig. Längtar som en tok till helgen. Åker till Gbg på torsdag. Kanske onsdag redan. Ska bli gött att se dig :)

2010-08-09 @ 23:31:08
URL: http://kreativalatsidan.blogg.se/
Postat av: dybban

Österfävarnånstans? =)



Det samma Sofie. Vilka band ska du se? Är popsnörebebisen med?=)

2010-08-10 @ 10:35:02
Postat av: lillis

Det var väl tur att någon styrde upp efterfesten =) f.ö fastnade även jag för Mumford & Sons efter ett par lyssningar

2010-08-10 @ 13:37:03
Postat av: Sofie

Tyvärr kommer bebben inte med. Det är ju 13-årsgräns på grund av ljudnivåerna... Men Linda kommer på lördag.

Jag orkar inte rabbla vad jag ska se, men du kan läsa i inlägget nedan :)

http://kreativalatsidan.blogg.se/2010/august/favoriter-pa-wow.html

2010-08-10 @ 15:51:39
URL: http://kreativalatsidan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0