Hemma efter fyra dagars pokerhimmel

Alltså, vilken resa. Nu har jag fått en natts sömn och kan börja bete mig som folk igen. Vi kom hem från Tallinn två dagar efter planen. Det blev alltså fyra dagar i streck med livets goda. Det är rätt sjukt att inte behöva bry sig om något annat än att spela poker och inte gå vilse i Tallinn.

Den här resan har banne mig varit helt fantastisk. Och det har faktiskt inte så mycket med pokern och det sjuka övervärdet på cashgameborden att göra. För det första har Jens behandlat oss som om vi varit viktiga highrollers hela bunten. Jag har aldrig käkat så mycket god mat på så få dagar och har inte behövt lyfta ett finger för någonting, förutom när jag varit tvungen att titta på min hand. Jens med god hjälp av Lisa har fixat allt. Stor eloge.

För det andra var vår lilla pokergrupp helt underbar. Alla var glada, positiva och sociala. Sista kvällen på båten hem satt jag, optikern, Peter, Putte och David "Tantsaft" och tjatade fram till sex på morgonen. Bara för att det var så jäkla trevligt. Vi blev på stående fot dessutom inbjudna till Valborgsfirande i Linköping av Putte "Aderpalen".

Resan har bjudit på så många roliga historier att jag har material för ungefär 100 blogginlägg. Men de stannar i Tallinn så länge. Det var särskilt en story om en känd pokerprofil som var så kul att vi satt och grät på restaurangen en kvart efteråt. "Tantsaft" spottade ut en hel öl. Får se om den med tillåtelse kan "outas" någon gång. Jag har i allafall fått en inblick i pokersverige som är ovärderlig. Det finns en jäkla massa idioter.

Sammanfattningsvis gick både jag och optikern plus på hela resan efter hyfsade resultat i sidospelen. Att optikern gick plus säger det mesta om motståndet. I stort sett alla finnar på plats var ju helt snorfulla så det var verkligen "crazygames". Sista kvällen spelade vi mot en riktig fyllekaja som knappt kunde sitta vid bordet. Han lade inte en enda hand och slog om på varje flopp. Esshög var nöten mot honom. Ett exempel:

Blinds 25/25. David "Tantsaft" hade straddlat till 50 då jag hade big blind. Fyra, fem spelare synar till mig som slår upp till 300 med AJo. Fyllegrisen och en lokal förmåga synade på lilla blind. Flopp 10 10 6. Jag betade ut 600 på floppen. Kajan slog om till 1300 och lilla blind lägger. Efter att ha studerat hans spel i två timmar (han hade under denna tid förlorat 4-5 inköp) visste jag att jag nästan alltid var i ledning här. Så jag gick blixt all in för 4k. Han hade bara 1-1,5k kvar och var comittad men det spelade ingen roll. Stackdjup var inget som ingick i hans pokerkunnande. Efter några minuters stek fick jag syn. Turn 8. River Q och jag började nästan bli lite orolig att Esshög skulle ligga under. Men nej då. Han viker upp J7o och jag hovar in. Ibland är poker rätt lätt. Jag kommer att sakna Tallinn...

Kommentarer
Postat av: Jens J

Kul att ni är nöjda! Jag är rätt trött på steaks nu också men lite skoj skulle ni ju ha med tanke på askmoln och jävelskap. Skönt att ni kände er trygga i mina händer. ;)

2010-04-21 @ 16:02:17
URL: http://www.jennez.se
Postat av: dede09

Kul med en uppdatering!

Läste din krönika på svs idag Kanon!!

Hoppas på lite mer detaljerade inlägg om Tallin?!

Alltid kul att kolla din blogg GL!

2010-04-21 @ 16:07:51
Postat av: aderpalen

Kan bara instämma i att denna SuperWeekend, som nästan blev en SuperWeek, var grymt bra organiserad. Massor av cred till Jens och Lisa som jobbat hårt med att hålla oss glada, mätta och sysselsatta under hela resan.



Tack också till alla positiva, trevliga och i vissa fall helt jävla galna medresenärer som gjorde resan till en oförglömlig upplevelse. Hoppas vi ses igen.



Mvh

Putte/aderpalen

2010-04-21 @ 17:39:30
Postat av: Optikern

Ja vilken jäkla resa.

Hoppas detta väcker lite minnen:

http://www.youtube.com/watch?v=X42UVrWbavQ

2010-04-21 @ 20:05:25
URL: http://optikern.blogg.se/
Postat av: dybban

Haha, Kalle Kusta!



Jens: Ja, jag trodde aldrig att jag skulle kunna tröttna på kött. Å andra sidan trodde jag heller inte att jag skulle kunna dra i mig över 2 kilo lyxbiffar och lammracks på några dagar. =)



dede: Tack Dede, det kommer en ny krönika imorgon eller på fredag. Om du vill läsa mer om resan kan du även gå in på Jennez (Jens) blogg som numera är länkad på sidan.



aderpalen: Vi syns i Linköping. Om inte på Valborg så absolut senare. Du ska ju lära mig spela cashgame också, glöm inte det.

2010-04-21 @ 21:20:21
Postat av: Optikern

Både jag och Hanna jobbar på Valborg, doh!

2010-04-21 @ 21:48:35
URL: http://optikern.blogg.se/
Postat av: dybban

Du jobbar väl aldrig helg din glaslirare?

2010-04-21 @ 23:49:10
Postat av: Optikern

Valborgsmässoafton är på Fredagen... Men Lördagen jobbar jag ju inte.

2010-04-22 @ 08:23:47
Postat av: Jens J

Haha, jag tänkte bara "puh!" när jag såg Kalle Kusta bakom länken. Var rädd för att det skulle vara "Växeln Hallå". Skicka över den filmen asap btw. :)

2010-04-22 @ 15:19:22
URL: http://www.jennez.se
Postat av: dybban

Trodde också att det skulle vara du Jens. Men den lär han ju inte lägga ut gratis nu när han fått 500 spänn bjudet. =)

2010-04-22 @ 16:27:02
Postat av: Hogge

"Växeln Hallå" är förhoppningsvis snart i min ägo. Den ska ligga i min Iphone till jag och Jens hamnar vid samma pokerbord, där och då ska den spelas.

Mitt 500 bud är såklart kopplat till exkluvitet.

2010-04-22 @ 16:45:36
Postat av: Optikern

Hogge det är lockande och jag har gjort värre saker för mindre pengar.

Men Jens är en jävla hyvens kille och ängeln på min axel säger att han ska få den.

2010-04-22 @ 18:35:15
URL: http://optikern.blogg.se/
Postat av: Hogge

Du är alldeles för snäll :)

2010-04-22 @ 18:44:03
Postat av: Jens J

Såja, att kasta steaks på Optikern funkar tydligen. :)

2010-04-22 @ 20:17:23
URL: http://www.jennez.se
Postat av: Jens J

Btw, min mailadress är [email protected]

2010-04-22 @ 20:18:00
URL: http://www.jennez.se
Postat av: aderpalen

dybban: löften är till för att hållas. Jag kan erbjuda 1h gratis coaching. Ge mig din mailadress så att vi kan bestämma ett upplägg.

2010-04-24 @ 08:48:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0