Smaken är som baken

Det är lustigt hur olika vi människor är. Något den ena tycker är det bästa som gjorts är för den andra en gäspning.

Jag var med frugan och såg Avatar på 3D förra veckan. Filmen har ju fått otroligt mycket cred så jag, som den sista personen i Sverige, var tvungen att se den. Min vän Beccy har sett den fem gånger på bio, vilket borde vara något slags rekord. Jag tänker inte ta det i från henne.

Vi kan börja med 3D-brillorna. De var ingen hit. För det först var de obekväma och satt dåligt. Och efter tio minuter mådde jag riktigt förbaskat illa. Antagligen är mina balansnerver för bra. Det kändes som om jag satt på en segelbåt mitt ute i Östersjön i rungande storm. Det var inte långt i från att jag drog en kaskadspya i popcornen. Och någon orgasm för ögonen var det heller inte frågan om.

Sen har vi handlingen. Visst var det en trevlig film, med en fin tanke bakom. Men vad farao. Efter tjugo minuter hade man listat ut hela handlingen. Det bjöds inte på en enda överraskning under hela filmen. Allt gick precis enligt planerna hela vägen. Det kändes som om jag sett filmen minst åtta gånger innan. Gäsp.

William Thorson tyckte att Avatar var det bästa han sett. Och Beccy är ju som sagt besatt. Frågan är vilka filmer de har sett innan? Göta Kanal 2 och Polisskolan 4?

Kommentarer
Postat av: Vigge

haha håller med direkt visste man hela filmens handling å så fort den dära "större" draken dök upp så vart filmen slut i mina ögon. Sjukt tråkig film..

2010-04-13 @ 19:50:24
Postat av: David

När jag såg min första 3D film var det i Irland, och där fick jag 3d-glasögon som verkade vara anpassade för barn. Fick ingen 3D effekt utan bara en kraftig huvudvärk och ett illamående.



När jag såg Avatar i 3D så fick jag dock vettiga 3d-glasögon, som enligt de på bion kostade 600kr, och djävlar vad impad jag blev.



Får hålla med om att avatar kanske inte har den bästa handlingen, men i 3D med "riktiga" 3D-glasögon är den en upplevelse.

2010-04-13 @ 20:22:29
Postat av: dybban

Ja, mina kostade då inte 600 kr i alla fall. De såg snarare ut att vara i 20 kronor-klassen. Kanske måste köpa mig ett par egna 3D-brillor, eller åka till Irland och glo för att det ska vara värt.



Skönt att någon mer vettig människa håller med Vigge...



2010-04-13 @ 21:13:26
Postat av: Optikern

Inget ont om Polisskolan fast 4:an kan jag hålla med om håller lite lägre klass.

Du förstår väl själv att en legitimerad optiker måste justera glasögonen på dig.

Själv såg jag rätt rolig ut när jag missade ta på mig linser och hade mina största glasögon på mig. Försök själv sätta ett par 3D brillor på dig då.

Jag fick sitta bakåtlutat hela filmen för att de överhuvudtaget skulle hänga kvar och inte glida ner i min tomma popcornskål.

2010-04-14 @ 08:36:18
URL: http://optikern.blogg.se/
Postat av: dede09

Har inte sett filmen än och kanske jag skiter i det..

På tal om glasögon var jag hos optikern efter ca 1års huvudvärk och mkt riktigt var jag halvblind, så nu sitter jag med linser som skaver och kliar jag får krupp av detta!

2010-04-14 @ 08:48:29
Postat av: dybban

dede: De har en mycket trevlig optiker i Vasastan i Göteborg. Han kan fixa dig ett par schyssta brillor så du slipper skav. Har du dessutom tur får du 50 procent rabatt, om optikern i fråga får bestämma priset först förståss...

2010-04-14 @ 09:55:49
Postat av: Optikern

den Optikern känner jag, skön lirare!

2010-04-14 @ 11:32:09
URL: http://optikern.blogg.se/
Postat av: Optikern

Kanske inte ska ge dig några tips Dybban för det skiter sig ju bara men AIK - Halmstad lutar åt en 2:a :)

2010-04-14 @ 11:32:49
URL: http://optikern.blogg.se/
Postat av: dede09

Asså jag har inget imot brillormar men jag skulle känna mig som Carl Bildt om jag tog på mig ett par glajjor, pallar inte det.

Kanske sen men inte nu, jag har lärt mig en sak som jag berättar för frugan då och då -Smärta och skav är bara en högre form av njutning!

2010-04-14 @ 11:39:10
Postat av: Optikern

Halmstad vann med 1-0. En tvåhundring tilloddset 4.85 kändes fint. Ryggade du?

2010-04-14 @ 21:05:42
URL: http://optikern.blogg.se/
Postat av: David

Dybban, var i Sverige som jag såg avatar. Du får helt enkelt be om vuxen glasögon istället för barnvarianten nästa gång ;)



Snubblade f.ö över denna artikeln nyss, som ingen pokerblogg verkar uppmärksammat ännu.



"Pokerstjärna åtalas för Stureplans-misshandel"

http://www.realtid.se/ArticlePages/201004/14/20100414094737_Realtid582/20100414094737_Realtid582.dbp.asp

2010-04-14 @ 21:36:06
Postat av: Optikern

David: Jag såg den i morse (via flashback).

Men det är väl ingen som vågar ge sig på Ken då han ger igen med 10ggr värre.

Han är nog en sån som alltid ska slå sista slaget på axeln... Precis som jag!

2010-04-14 @ 21:57:04
Postat av: dybban

Sorry David, läste för snabbt där. Jag ska be om vuxenbrillor nästa gång. Tyvärr tror jag biografen i Eksjö bara har råd med barnvarianten.



Misshandelsmål i korvköer på fyllan känns inte så pålitliga. Det där kan ha gått till hur som helst. Det gamla talesättet ingen rök utan eld finns ju dock av en anledning.



Citatet:"Misshandeln ska ha skett oprovocerat och enligt ett vittne ska Lennaárd ha spelat ”Allan Ballan”, skriver Metro." Är helt oprisbart.

2010-04-14 @ 22:02:34
Postat av: David

Optikern, ok var där jag hittade den också.



Nu har jag visserligen ingen kunskap eller erfarenhet av Ken, men känns som han lider av hybris och har ett riktigt stort ego. Så att han skulle puckla på någon som kanske fällde en lite små elak kommentar tycker inte jag känns helt orimligt.

2010-04-14 @ 23:15:25
Postat av: fassan

Antar att du i verkligheten såg Avatar på din datorskärm med 3-d glasögon från din gamla Kalle Anka prenumeration.

På Metropol i Eksjö har de köpt in kanonfina glasögon för flera hundra styck, så där lär du inte ha varit. På alla normala huvuden sitter glasögonen perfekt....

2010-04-15 @ 08:46:31
Postat av: beccy

Ok jag erkänner att jag är lite besatt men jag måste kommentera några saker.

Jag är ju bara besatt för att det känns skönt att det finns en annan värld att ta sig till när vi pajjat Gaia, och jag kan erkänna att handlingen är liiiiite förutsägbar.



Jag har bara sett den med 3D i gång, vilket var en liiiiten besvikelse eftersom jag också höll på och spy efter 10min.



MEN... hur du överhuvudtaget kan fundera på att sätta Göta kanal och Polisskolan i samma mening är en SKANDAL!! Göta kanal kan hur man än vrider och vänder på världen aldrig, och jag upprepar, ALDRIG komma upp i Polisskolans världsklass. End of discussion.

2010-04-15 @ 09:42:39
Postat av: dybban

Beccy: Ok, Polisskolan är faktiskt bättre. Mycket bättre. My bad. Men att du skulle köpa min argument mot Avatar tar jag som en stor personlig framgång som väl än nog väger upp för min lilla miss.



Fassan: Kostade de där brillorna flera hundra kronor styck så heter jag Karl-Oskar. Jag mådde i alla fall illa.

2010-04-15 @ 09:57:51
Postat av: Optikern

Jag hade en kund som sa att hennes väninnor tyckte hon passade så bra i dom så hon ville ha något liknande.

Självklart fixade jag det och de kostade betydligt mer än några hundra :)

2010-04-15 @ 11:37:27
Postat av: hanna

göta kanal ett är väl rolig :)

2010-04-15 @ 19:57:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0