Lön utan möda

Nu är det klart vilka som får sluta på jobbet. Tidningen valde att gå i från turordningen, vilket räddade mig helt. Det blev dock en dyrköpt affär. Fem personer fick gå med ett avgångsvederlag på full lön i 24 månader. De har dessutom full rätt att ta andra jobb under tiden, vilket gör att de kan lyfta två löner samtidigt. En helt ok deal tycker jag. Personligen hade jag slängt mig över den som en hund över ett köttben.

Jag undrar vad jag hade gjort om jag fick full lön utan att göra något i två år? Försökt hitta ett nytt jobb, eller bara levt livet och spelat poker på heltid? Vad hade ni gjort?

Kommentarer
Postat av: Andy

Hade kört poker på full tid.. :)

2010-04-26 @ 07:18:37
Postat av: Optikern

Jag vet att du inte sökt nytt jobb för du är för lat... Du hade väntat tills ett jobb kommit till dig :)

2010-04-26 @ 08:21:16
URL: http://optikern.blogg.se/
Postat av: sofie

Haha! Näe du hade nog inte sökt jobb! Eller...? Det är ett svårt val. Jag hade nog sökt jobb lite så där halvhjärtat och ägnat mig helhjärtat åt en massa roliga projekt. Åh...två år med lön utan jobb... (drömmer).

2010-04-26 @ 17:55:42
URL: http://kreativalatsidan.blogg.se/
Postat av: dede09

Ha ha bajsar björnana i skogen?!

POKER fulltime!

2010-04-26 @ 19:11:39
Postat av: Minna

Jag skulle resa. Till Indien, för där har jag aldrig varit. Tillbaka till New York. Några veckor i min favoritstad Barcelona. Åka runt i hela Finland. Fy farao vad godis det hade varit!!

2010-04-26 @ 19:21:30
Postat av: dybban

Näe, jag skulle nog inte söka jobb så där värst aktivt. Det är rätt sjukt, hur bra man än har det finns det alltid någon man kan vara avundsjuk på...

2010-04-27 @ 16:41:44
Postat av: hanna

jag hade åkt med minna :)

2010-04-27 @ 20:45:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0