Gör en "Dödarn"

Eftersom Dödarn är på väg att pensionera sig tänkte jag hylla honom med att beskriva min dag i klockslag.

10.30 Blir brutalt väckt av att det ringer på dörrklockan. Märker samtidigt att jag är så kissnödig att det nästan känns erotiskt. Stapplar upp och öppnar dörren i bara kalsongerna. Som tur är var det bara frugan som hade glömt något till jobbet. Ger henne en puss och gör sedan en maratontömning av blåsan.

10.40 Skippar frukosten som vanligt. Jag är aldrig hungrig på morgonen. Dessutom går jag ofta upp så sent att det ändå snart är lunch.

11.00 Öppnar upp ett par bord 5/10 kr på Svenska Spel. Alla tomtar har precis fått lön, så jag räknar med julafton. Det finns ingen sajt värdet är bättre på dagarna efter den 25:e.

11.30 Dybbanturen är oövervinnlig. Synar en höjning på knappen med 56s. Vi är fyra spelare i potten och floppen kommer vackra 2 3 4 regnbåge. Kom till pappa. UTG betar pott rakt ut. Vill få med mig superfisken på lilla blind så jag synar bara. Och han synar. Turn blank. UTG betar pott igen. Här gör jag ett misstag som bara synar, då fisken bakom väljer att folda. Men det är lätt att vara efterklok. River blank. Check från UTG och jag betar nästan pott. Blixtsyn av jag vetintevad. Potten på över 3k går till mig, men jag borde nog fått lite till om jag spelat den optimalt.

12.20 Läser pokerbloggar. Det är roligare än någonsin. Både Ken och Norinder har gått lösa på Lapproffe i sina bloggar. Hängt ut honom med bild och allt. Det är fantastiskt att en ensam lapp kan reta upp dessa "pokerhöjdare" så att det sprutar fragma mellan tänderna. Jag tycker det är hysteriskt kul. Det spelar ingen roll vad de gör för de kan ändå aldrig vinna över lappjäveln. Han har nämligen inget att förlora då han slår underifrån. Han bor ju för farao i en stuga långt ute i skogen och har inga kontakter i pokersvängen att värna om. "Höjdarna" däremot kan lätt göra sig till åtlöje när de försöker "besegra" lappen i ett bloggkrig. Det blir som Vietnamkriget. USA trodde det skull bli en lätt match. Det var ju bara att gå in och "bomba" lite, sen skulle det vara klart...

12.50 Går 125 meter mellan bostaden och frugans café. Dags för lunch. I dag lyxar jag till med räkpaj samtidigt som jag läser igenom lokalblaskan. I dag var det faktiskt en nyhet. En gammal man blev under natten rånad i sitt hem. Tydligen visste tjuvarna om att han hade rejält med cash hemma för de hade torterat honom för att ta reda på var han gömt kosingen. Gubben vägrade berätta trots att de skar av honom lillfingret. Hur kan man ha så mycket krut i sig? Det hade räckt med "tusen nålar" på mig så hade jag golat.
- Pengarna är i madrassen. I madrassen!

13.45 Efter en kopp svart är jag med i matchen på riktigt. Jag börjar bli lika beroende av kaffe som morsan. Hon får ont i huvudet och yrsel om hon inte får dricka minst en kopp varannan timma.

14.00 Öppnar upp ett par bord och börjar fiska igen. Jag lyckas med allt jag tar mig för i dag så det känns riktigt bra. Till och med när jag spelar dåligt vinner jag.

14.35 Får skäll av en motståndare för att jag överspelar handen 99 då jag betar ut på en låg bräda och fortsätter att beta på turn mot två motspelare. Jag förstår inte hur folk orkar kommentera andras spel. Jag pallar knappt med mitt eget.

15.50 Stänger ner alla borden. Man ska inte utnyttja Dybbanturen för många timmar i streck. Den kan inte rädda mig hur länge som helst. Dagen slutar över 10k plus. Helt ok på mina modesta nivåer.

16.15 Går 125 meter igen och firar med ännu en kopp kaffe. Jag fick inte köpa någon kaka till då "vi" tydligen bantar fram till fredag då det vankas fest och brakmiddag.

16.45 Skriver krönika till Svenska Spel. Denna gången ska det handla om alla idioter som kallar mig för kukhuvud i chatten. Lågliv.

18.10 Frugan kommer hem. Tydligen har jag "lovat" att vi sk gå ut på en långpromenad. Jag hatar promenader. Det är så fruktansvärt långtråkigt. Men "up and away". Solen skiner i allafall.

19.40 Äntligen hemma. Jädrar vilken skoskav jag har. Stora blåsor över hela fötterna. I fortsättningen räcker det med de där 125 meterna per dag.

19.50 Drar i mig en tub ärtsoppa då frugan redan ätit. Hade jag inte varit gift hade jag levt på ärtsoppa. Jag tycker uppriktigt sagt att det är fantastiskt gott.

20.00 Kriget om tv-dosan. Vid denna tid börjar alltid kriget om rätten till tv:n. Denna kväll är inget undantag. Frugan vann första matchen, därför sitter jag nu istället och bloggar.

20.45 Champions League. Nu ska jag återvinna kontrollen. Frugan vill se på Desperate Housewives, men nu jäklar får det vara nog. Nu ska jag se på när Kim Källström spelar fotboll! Det kommer förmodligen sluta med att jag får gå hem till grannen...

Kommentarer
Postat av: .

Varför gå till grannen när du har internet och kan sitta i soffan, http://www.firstrow.net/

2010-04-27 @ 21:44:01
Postat av: dybban

Se där. Tack för tipset. Är inte helt med i utvecklingen...

2010-04-27 @ 22:26:15
Postat av: :)

"långpromenad" 30 min

2010-04-27 @ 23:16:10
Postat av: dybban

1h30min om jag får be...

2010-04-27 @ 23:17:41
Postat av: Pokerstar

Ryssarna lyckades inte sa bra i Afghanistan heller...:)

2010-04-28 @ 14:36:40
Postat av: Hogge

Note to self, "tusen nålar" räcker på Dybban

2010-04-28 @ 14:51:16
Postat av: Morsan

Nå ja, lite överdrivet faktiskt, det räcker med en två koppar på fm och två koppar på em för mig.

2010-04-28 @ 15:06:10
Postat av: Roffe

Oerhört klarsynt angående lappjäveln. Du besparade mig en hel bloggtext om fenomenet.

Inte har de lärt sig något av historien heller.

Det har t.o.m. Tyskland gjort till slut...

2010-04-28 @ 17:53:11
Postat av: Dan

Låter som en riktig heldag, alltid trevligt att läsa din blogg :)

2010-04-28 @ 20:00:38
URL: http://danny905.blogspot.com
Postat av: Optikern

Shit hörde en gammal dänga på radion tidigare idag.

http://www.youtube.com/watch?v=SZGcNx8nV8U

Vilka minnen!

2010-04-28 @ 22:36:14
URL: http://optikern.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0