SJ skiter i dybban

I går när jag skulle ta tåget hem från Göteborg var jag sen och stressad som vanligt. Det var en kvart kvar till avgång och jag hade inte köpt någon biljett. Kön till biljettautomaterna var alldeles för långa så jag tog en köbiljett till SJ:s kundkassa. Med sju minuter kvar till avgång var det min tur. När jag väl kom fram till disken reser sig SJ-gubben och drar därifrån med kommentaren: 
- Jag måste bara gå på toa. 
What?! Jag hann inte ens med att säga hur bråttom jag hade. Jag blev inte mindre stressad över att han tydligen skulle göra nummer två, för snabbt gick det inte. Med två minuter kvar till avgång var jag tvungen att dra till tåget utan biljett. Det slutade med att jag fick betala betydligt mer än vad jag borde. Jag var sugen på att säga till konduktörn att han i SJ-kassan bara drog iväg. Men orkade inte bråka om en sådan skitsak. 

Kommentarer
Postat av: Torsten Flink

Först går du plus 26k och sen har du mage att weina om några ynka extra kronor du måste du punga upp med till tågbiljetten (pga att du "sen och stressad" och utan biljett).

Så pratar en äkta coh sann smålänning :)



Keep up the good work, det skall bli en ära att busta ut dig hemma hos Norman nästa gång ;)

2009-10-09 @ 18:57:30
Postat av: dybban

Haha. Du har en poäng där Torsten. Men jag är fortfarande irriterad över att gubben går och skiter när jag håller på att missa tåget. Och jag hade hellre köpt öl för den där hundringen. =)

2009-10-10 @ 11:11:33
Postat av: dybban

Haha. Du har en poäng där Torsten. Men jag blir ändå irriterad över att gubben går och sätter sig (antagligen med en tidning) och skiter när jag håller på att missa tåget. Och jag hade hellre köpt öl för den där hundringen. =)

2009-10-10 @ 11:17:56
Postat av: Optikern

Skandal! Jag hade tagit namnet på den mannen i kundtjänst och berättat för konduktören om situationen.

Kanske hade jag tom haft mage att kräva prisavdrag pga av den pinsamma situationen på centralstationen.

2009-10-10 @ 11:34:25
URL: http://optikern.blogg.se/
Postat av: Torsten Flink

Självklart så är det STOR skandal att gubben helt plötsligt bara reser sig (inte ens ursäktar sig), går och lägger en klubba. Fast å andra sidan så har du tur att han både hinner gå fram och tillbaka till holken, skita OCH läsa tidningen på 5 minuter (man kan ju gissa att det var en SmT då den går snabbt att läsa ;).

Hade du missat tåget pga det så hade jag också stämt SJ.

För övrigt, lycka till i fortsättningen i Sv. Rankingen. En 1a och 4e plats senaste veckorna är ju inte fy skam.

2009-10-10 @ 13:56:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0