Invalido

Det är förbaskat svårt att komma på saker att skriva när man bara ligger i soffan och pillar sig i naveln hela dagarna. Anledningen till detta konstanta slappläge är att jag för några dagar sedan lyckades trampa på en spik.

Jag hade precis fått en kebabtallrik med mos från grillen och var på väg hem med frugan. Och plötsligt satt den bara där rakt igenom sko och allt. En gammal spik flera centimeter upp i foten. I min iver över att surpla i mig den magnifika såsen märkte jag inte att de höll på att renovera huset vi gick förbi, och att det låg plankor med spik utanför.

Hur som helst var jag man nog för att inte börja gråta på öppen gata. Det kan också ha att göra med att jag hade tagit ett par stadiga groggar innan som bedövade det hela. Blodet forsade ur mina converse och jag förbannade byggarbetarna som inte hade vett nog att plocka undan efter sig.
- Jag ska banne mig stämma de där jäkla amatörerna, vrålade jag.
- Men det stod ju en skylt att man skulle gå på andra sidan, kontrade frugan som inte visade mycket till sympati för sin make.
- En skylt!? Jag såg ingen skylt!

Skylten var så liten att det var omöjligt att urskilja den i mörkret, särskilt med ögonen på en god sås. Så visst är det värt en stämning. Foten har faktistkt varit svullen som en ballong och obrukbar.

Men nu känns det inte så viktigt längre. För på grund av skadan har jag kunnat spela massor av poker. Som har gått lysande. Dybbanflytet håller i sig och jag har på halva månaden uppfyllt mina krav på MVG. I bland visar det sig att otur blir tur, och att tur blir otur. Man vet aldrig från början. Eller hur?


Kommentarer
Postat av: Beccy

Jag har en lite fråga runt kriterierna för dina MVG. Är dom endast baserade på antalet slantar du drar in eller finns det någon annan måttstock? Om så är fallet blir jag stolt över dig och om inte så har jag en lösning på problemet med skuld som kan uppkomma ;) säg att du tex skulle donera ett visst procentantal av det du tjänar till nåt bra projekt/nån bra organisation av eget val.



puss och kram och lycka till :D

2009-10-15 @ 16:38:56
Postat av: dybban

I poker är pengarna nästan alltid den enda måttstocken. Tyvärr.



Angående att skänka pengar så är det ingen dum idé. Jag skänker dock redan nästan 50 procent av vinsterna till en organisation som kallas frugan.



Men har du bra råd om andra bra organisationer som också behöver pengar så säg gärna till =)

2009-10-15 @ 18:17:01
Postat av: hanna

jag vet en som heter fonden för fröken petterssons väskberoende. det är bara att hojta så fixar jag ett kontonummer..

2009-10-15 @ 20:13:15
Postat av: beccy

Glömde av ditt lilla projekt "frugan". say no more!! HAHA!!

2009-10-16 @ 00:45:59
Postat av: dybban

Jag trodde fröken pettersson-fonden redan hade en rik sponsor i form av glasögonormarnas riksförbunds egen ordförande?

2009-10-16 @ 02:09:23
Postat av: Optikern

Optikern?

Han har knappt råd med nya skor.

Igår fick han sälja sin själ till ett mulinationellt kapitalistföretag.

Anledning? Slarv-Fian har tappat bort sitt älskade armband och nu måste det köpas ett nytt.

2009-10-16 @ 09:44:22
URL: http://optikern.blogg.se/
Postat av: dybban

Det där vill jag veta mer om.

2009-10-16 @ 10:43:49
Postat av: dede09

tjena har följt dig lite på senare tid, ja det drar ihoop sig på sverigerankingen hur gick det igår torsdag?

Känns som du har en fin rusch just nu gl vid borden !

2009-10-16 @ 10:53:03
Postat av: Torsten Flink

80 poäng till och du leder :) GL på söndag, tror du tar hem det.

2009-10-16 @ 11:15:27
Postat av: dybban

Tack pojkar.



Ja, jag har bra flyt i turrarna för tillfället. Tror jag har rätt bra chanser att ta hem det där nu. Procentuellt per ranking leder jag överlägset över sponi. Men hon (ja det är en tjej) är ihärdig och spelar verkligen alla tävlingar. Dessutom är hon så sjukt tight att hon alltid tar sig hyfsat långt. Hon blindar typ ner sig till 2bb om hon inte hittar en hand.



Det positiva med det är att hon oftast kommer mellan 20-50 men inte topp tio. Och det är där poängen finns. =)



Ja, det var en redig utläggning. Men jag är ju på gränsen till galen nu...

2009-10-16 @ 11:29:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0