Dybbans stalltips

Som sportreporter på det Småländska Höglandet har jag på kort tid satt mig in ordentligt i division 2-fotbollen för regionen mellersta Götaland.

Inför dagens sista ordinarie omgång var jag 100 procent säker på minst två matcher. Vårt eget Myresjö skulle krossa Kinna hemma för att säkra sin plats i tvåan. Och topplaget Linköping skulle enkelt besegra jumbolaget Nässjö hemma. Eftersom jag var 100 procent (så mycket det går alltså) säker kändes det som en självklarhet att gå in och tippa en rejäl slant på en dubbel som gav över två gånger pengarna.

Som den godhjärtade människa jag är var jag också tvungen att dela med mig av mitt stalltips.
- Tjena, vill du tjäna en slant? kraxade jag självsäkert ur mig till Optikern.
Optikern som aldrig sagt nej till enkla pengar i hela sitt liv lyste självklart upp på andra sidan luren. Jag gav mina tips och lade dessutom till att Kalmar skulle vinna borta mot mitt kära Öis, som hade Allbäck och Leinar avstängd. Optikern svalde betet med hull och hår.

Ni förstår säkert hur det här slutade. Både Kinna och Nässjö vann sina första bortamatcher för säsongen och Öis stod för en bragdartad insats i 4-2-vinsten och kravlade sig upp på kvalplats. Tre fel av tre. Jag ska nog koncentrera mig på pokern i stället. I allafall till nästa "säkra" stalltips i division 2-fotbollen. Den som vill vara säker på att inte tippa säkert kan höra av sig till mig om råd.

Kommentarer
Postat av: Optikern

2009-10-04 @ 11:56:38
URL: http://optikern
Postat av: Optikern

Jag skulle givetvis tippat tvärtom vad du sa.

Det oddset hade landat på lite över 50ggr pengarna skulle jag tro...

2009-10-04 @ 11:58:01
URL: http://optikern.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0