Aj, min rumpa!

Mina rumpa känns mörbultad, mina ben som tunga onda klossar och underarmarna är svällande röda. Men nej, var lugna, jag har inte blivit överfallen och sexuellt utnyttjad. Jag har bara spelat squash.

I går bjöd Primovic, Eksjös egen Zlatan, med mig på en timma squash. Eftersom det är en sport jag länge velat pröva på så var jag inte sen att tacka ja. Det var fantastiskt roligt. Och sinnessjukt jobbigt. Varje boll kändes som en stenhård intervallöpning. Bra träning med andra ord.

Dum som dybban är fattar jag ju inte riktigt hur jobbigt det är när jag har en liten boll att springa efter. Någon stretching var det därför aldrig tal om. I dag kom jag dock till insikt om vad min kropp fick utstå. Som tur är ska vi inte spela igen förrän nästa måndag. Då har röven förhoppningsvis återhämtat sig.

Kommentarer
Postat av: Vigge

Tjo Dybban, läste igenom Nygårds blogg precis det är på ett sätt en misär man läser. Ingenting känns bra med att sitta å läsa dennes mans blogg, men om du har tips på några andra bra bloggar får du gärna skriva. För tillfället så följer jag din, eksils, den gamle indoscreet å någon dum Aik:res blogg.



Är i samma sits sprang för första gången igår å nu tror jag faktiskt att jag är allvarlig när jag säger våren 2008.. Så lider med dig.

2009-11-17 @ 19:50:06
Postat av: dybban

Ja, visst är det lustigt att Pokermagazine uppmuntar hans blogg? Skönt att någon annan håller med.



Det känns förövrigt som en stor komplimang att du får in min blogg bland dessa giganter. (Aik:are kanske inte kan falla in under den kategorin dock?)



Glöm inte stretcha nästan gång.

2009-11-17 @ 20:52:00
Postat av: dybban

Tips på bloggar förresten. Pokerstars blogg (som är länkad här) är alltid roande. Trots att han är AIK:are. Valterego är alltid läsvärd. Och testa Lapproffes blogg också. Han är väldigt rolig i sin ilska.

2009-11-17 @ 21:31:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0