Jimmie is in town

Idag ska jag intervjua Sverigedemokraternas partiledare Jimmie Åkesson som kommer till Eksjö för att prata om det stundande EU-valet. En journalists viktigaste uppgift är att behandla alla lika. Och det ska jag göra idag.

Under min research inför intervjun ramlade jag in på SD:s hemsida. Hur neutral jag än kommer vara inför Jimmie är det banne mig inte lätt att ha respekt för ett parti som har med sådana här tomtar på sin topplista över EU-kandidater.
Eller vad sägs?



Namn: Kent Ekeroth
Ort: Lund
Landskap: Skåne
Ålder: 27
Yrke: Civilekonom
Viktigaste EU-fråga: Att bekämpa islamiseringen av Europa.
Aktuell som: Kandidat för Sverigedemokraterna.

Här beskriver Kent själv varför vi ska rösta in honom i EU-parlamentet:

"Europa står inför en allt snabbare islamisering, vilket givetvis har sin grund i en mycket liberal immigrationspolitik som dessutom späs på av en stor illegal immigration.

Effekten av en växande muslimsk minoritet i Europa har blivit smärtsamt påtaglig, i Sverige liksom Europa. Vi ser allt fler tecken på hur länder anpassar sig till ökande muslimska krav; anpassning av skolmaten, mångkulturella lovdagar, könssegregerade badhus. Vi har s.k. “no go zones” dit polis, brandkår, ambulans m.m. inte kan åka utan att bli attackerade. Vi ser en våldsbrottslighet som skjuter i höjden. Detta händer flera länder i Europa; Frankrike, där vi bl a har dagliga bilbränder, vars befolkning består av cirka 10% muslimer; England som kanske är det land som är värst ute i Europa, har sharia blivit en del av den officiella lagstiftningen och deras flagga togs bort från deras fängelse för att inte “uppröra” de muslimska fångarna. Vi har Holland, som bekant fått se politiker och filmskapare mördade som ett resultat av deras kritik av islam. Amsterdam väntas snart ha muslimsk majoritet.

Listan kan göras lång. Vad som står klart är dock att med denna utveckling kommer vi inom en inte alltför lång framtid får se våra friheter opch vårt västerländska samhälle eroderas, till förmån för den totalitära, kvinnofientliga, våldsamma och förtryckande ideologi som är islam.

Europa behöver vakna. Och jag tänkte väcka dem om jag hamnar i Europaparlamentet."

Jag blev helt tagen när jag läste detta. Vad är det farliga med att länder anpassar sig efter muslimska krav? Alla ska väl ha rätt till sin egen religion? Om inte detta är hets mot folkgrupp så vet jag inte vad som är det? För alla som har ett någorlunda hum om islam framstår argumenten i denna text som direkta lögner. Islam är inte mer våldsamt eller förtryckande än kristendomen. SD:s försök till att påstå att man inte är främlingsfientliga kan man i allafall köra upp någonstans i ett mörkt hål i och med denna kanditatur. Ok, nu ska jag bli neutral igen. Skärpning!

Kommentarer
Postat av: Optikern

Jag ser framför mig hur du helröd i ansiktet börjar skrika åt Jimmie precis som när du diskuterar med Erik Sjöberg.

2009-05-05 @ 11:56:09
URL: http://optikern.blogg.se/
Postat av: Hanna

och jag kommer inte hålla det emot dig.. för min del får du gärna bli högröd åt mig med.

2009-05-05 @ 14:14:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0