Karma?

Mitt maj-hat lyste nog igenom lite häromdan. Tyvärr var det två stackars majblommeförsäljande flickor utanför Konsum som fick ta sig en känga.

- Hej! Vill du köpa majblommor?
- Javisst.
- Hur många vill du ha?
- Förresten har ni växel på en femhundring?
- Näeej.
- Nähe, nä men då får det va. Hej!

Huh, om blickar kunde döda så hade jag varit en blöt fläck på trottoaren. Det var faktiskt inte meningen att vara elak, men jag hade bara en femhundring på mig och var in a hurry. När jag tänker tillbaka på hur det lät verkade jag dock mer än lovligt dryg. Situationen har etsat sig fast i mitt huvud och jag tror att det kan vara lite karma inblandat. Vad jag ger maj, ger maj tillbaka. Månaden fortsätter nämligen att gäcka mig pokermässigt. Frågan är om det hela vänder om jag går och köper ett knippe majblommor?

                              

Kommentarer
Postat av: Optikern

Du låg ju 3k plus igår på ett bord!

Jag fnäste av en liten snorunge som försökte kränga mig en blomma utanför 7/eleven. Men väl inne när jag köpte min glass fick jag dåligt samvete och köpte sedan hennes dyraste blomma. Hur pokern gick den kvällen kan jag tyvärr ej svara på.

2009-05-05 @ 09:44:30
URL: http://optikern.blogg.se/
Postat av: dybban

Jo, men jag förlorade rätt bra sen. Åkte till exempel på tre färg mot färg på en timma. Självklart hade jag lägsta färgen varje gång.

2009-05-05 @ 10:45:57
URL: http://dybban.blogg.se/
Postat av: Optikern

Attans. Såg att boubben kom 7:a (eller 6:a?) och fick ändå 2600:-. Jag är imponerad av den gossen. Kanske kan jag få gå i samma skola?

2009-05-05 @ 11:24:55
URL: http://optikern.blogg.se/
Postat av: dybban

Ja, han kom 7:a och inkasserade tre studiebidrag. Jag borde öppna pokerskola. Konstigt att jag själv inte lyckas bara. Men vafarao, Lasse Lagerbäck kan ju inte spela fotboll och han är ändå förbundskapten.

2009-05-05 @ 11:56:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0