En slurp schack

I morgon öppnar frugan sitt café tillsammans med Malin. Jag tror jag längtar mer än de själva. Dylan (Malins sambo) och jag ska ha ett eget bord längst ner i hörnet där vi kan surpla kaffe och spela othello, schack, risk och majong. Jag vill verkligen bli en sån där gammal gubbe (de finns bara utomlands) som sitter ute och spelar brädspel med sina polare hela dagarna.

Optikern tror inte att såna gubbar kommer finnas när vi blir åldersmän.
- Näe, då sitter ju gamlingarna på caféet med en dator och spelar nätpoker istället.

Vilken jädra glädjedödare. Jag ska i allafall göra allt för att föra ”livespelen” vidare till nästa generation. Också vill jag slå ett slag för "Lilla Caféet” i Eksjö. Världens mysigaste café. Med rätt att spela brädspel!

Kommentarer
Postat av: Optikern

Det är väl ingen som vill spela brädspel med någon som är pastolid?

2009-05-15 @ 08:35:45
URL: http://optikern.blogg.se/
Postat av: dybban

Ja, i försig är det lättare att fuska i brädspel än i nätpoker. Men det är också det som är tjusningen - vad som helst kan hända när man spelar brädspel med någon som är pastolid. Du måste erkänna att det ger en extra krydda i spelet att hålla kolla på mig?



Pastolid = En människa som maniskt fuskar i sällskapsspel

2009-05-15 @ 09:37:24
Postat av: beccy

Majong är ju det bästa som finns.. kan man spela det som brädspel? jag är på! och då ska jag ha en "heja dybban - världens bästa pastolid"-skylt med neonblink redo :)

2009-05-15 @ 23:44:43
Postat av: dybban

Näe, majong är ju egentligen inget brädspel. Men det är kul ändå. Jädrigt kul! Alla kineser över 50 gör inget att än lirar majong på dagarna.



Världens bästa pastolid. Haha. Den köper jag!

2009-05-16 @ 13:41:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0