"Hittepå"

Jag är i princip emot denna sorts inlägg. Det är ett hittepå. Men nu har ju alla i kretsen gjort detta så jag får väl krypa till korset och anta denna "utmaning".

Tre jobb jag har haft: Idrottsskadetekniker, Museiguide, Journalist
Tre platser jag har bott på: Filipstad, Göteborg, Chicago
Tre saker jag gillar att se på TV: Sporten, Antikrundan, Seinfeld
Tre favoriträtter: Allt med remouladesås, Janssons frestelse, Gulaschsoppa
Tre platser där jag helst skulle vilja vara just nu: Las Vegas, Thailand, Hemma
Tre personer jag utmanar: Det är ett hittepå. Ska man utmana någon gör man det med hjälp av pistoler och svärd. Eller genom ett parti poker.

Kommentarer
Postat av: jennie

museigudie, intressant! vad var det för musei? musei... stavas det verkligen så? ser tokigt ut.

2009-03-10 @ 10:34:52
URL: http://jennieskriver.webblogg.se/
Postat av: dybban

Det ska jag tala om för dig Jennie. Det var på museet i Eksjö. Men i själva verket höll jag mest till i Aschanskagården, ett gammalt 1600-talshus i gamla stan i Eksjö vars inredning är exakt den samma som när familjen Aschan bodde där för hundra år sedan. För inrednings- och historieintresserade är det en trevlig plats.



Du och familjen kan få en guidning runt i alla rummen i sommar. =)



Det heter en museiguide, med flera museer. Det är i alla fall vad jag tror. Och jag är ordpolis.

2009-03-10 @ 14:33:35
URL: http://dybban.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0