Man skulle bli tandläkare

Det finns få saker vuxna karlar gråter för. Tandvärk är en av dem. I förrgår fick jag en inflammation i en visdomstand och smärtan var outhärdlig. Efter en natt utan sömn fick jag i går en tid hos tandläkaren. Hon kunde till och med innan jag öppnande käften se att det var inflammerat på grund av svullnaden. Imponerande må jag säga.

Hur som helst satt jag i tandläkarstolen ungefär tio minuter för en kostnad av nästan 1000 spänn. Och jag som tycker poker är lönsamt. Nu förstår jag ju att det är tandläkare man ska bli. Jag är fortfarande inte säker på om det var henns ingrepp eller min egenhändiga kur av panodil och rödvin som gjort susen för i dag är det mycket bättre. Det skulle ju bli rätt mycket roligare (och framför allt billigare) att ha tandvärk om det var det sistnämnda som botade bäst.

Kommentarer
Postat av: Minna

ja, det var riktgt gott med rööviin i går!

2009-03-31 @ 11:04:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0