”Snäppet bättre än husdjur”

I dag är jag tillbaka på jobbet efter en veckas semester. Det känns inte så himla hemskt som man kan tro. Även om dybban så klart hade gjort sig bättre i Las Vegas just nu så trivs jag faktiskt på min lilla redaktion. Dagens uppdrag är att intervjua föräldrar angående Swedbanks nya uppgifter om hur mycket ett barn kostar. Från vagga till student går en unge på cirka en miljon i driftkostnader.

Jag vill ju dock inte att artikeln ska få en avskräckande effekt på blivande småbarnsföräldrar så nyss gjorde jag det journalister alltid gör för att få till den vinkel man vill ha. Jag ställde en ledande fråga till en farsa.
- Varför väljer man att bli förälder?
Farsan kliade sig en stund i huvudet innan han svarade:
- Ja, det är väl snäppet bättre än att ha husdjur.

Jag har inte riktigt bestämt mig för om det var det svar jag letade efter.

Kommentarer
Postat av: Optikern

En mille?

Kanske ska vi skaffa hund ändå jag och Hanna iställer...

2009-06-23 @ 11:55:59
URL: http://optikern.blogg.se/
Postat av: dybban

Näe, farsan sa ju att det är snäppet bättre att vara förälder. Du ska väl inte nöja dig med det näst bästa?

2009-06-23 @ 13:16:16
Postat av: Optikern

Men en mille? Vi kan väl få låna eran Sixten eller Leon emellanåt...

2009-06-23 @ 13:27:45
URL: http://optikern.blogg.se/
Postat av: dybban

Ja, men den nuvarande situationen skulle ju innebära att ni skulle få betala en rätt saftig avgift om ni skulle vilja hyra in en unge för några kvällar.

2009-06-23 @ 13:36:51
Postat av: Optikern

På den gamla goda tiden fick man betalt för att vara barnvakt...

2009-06-23 @ 14:32:25
URL: http://optikern.blogg.se/
Postat av: dybban

Precis, men med mina uträkningar (1 miljon delat med det sammanlagda antalet dagar på 19 år) så kommer det nu i stället att kosta 145 kronor per dygn och unge.



De gamla tiderna är förbi gosse. Snart är det inte gymnasieflickor som sitter barnvakt, utan uppsatta chefer och societetsdamer. Allt som kostar är åtråvärt.

2009-06-23 @ 15:24:37
Postat av: mutti

Men man får väl göra rotavdrag?

2009-06-23 @ 21:09:21
Postat av: dybban

Rotavdrag? Ja varför inte? Då försvinner halva kostnaden. 75 kr/dygn per unge. 130kr för två.

2009-06-24 @ 15:06:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0