På bredden?

Maj slutade på ett litet plus trots allt. Det måste ses som en stor framgång med tanke på att jag i början av månaden visade tydliga sympton (låg ihopkrupen i fosterställning på köksgolvet och bad aftonbön) på att gå in i väggen efter att ha förlorat alldeles för mycket på kort tid. Då jag även vann inköp och resa till SM i Tallinn så blev det faktiskt en rätt bra månad.

Nu sitter jag med valkar i händerna efter att ha flyttat hela helgen. Mina frökenhänder tål inte så brutalt arbete. Farsan drog den redan klassiska kommentaren:
- Den går inte in på bredden va? när vi skulle skyffla in sängen i en 1,36 meter bred släpkärra.
Eh, nej en 2 meter lång säng går inte in på brädden. Sen kunde jag och lillbrorsan skratta gott när vi försökte få in alla möjliga möbler på bredden i släpet.
- Går den här in på bredden?
- Nej, inte den heller.
Vi försökte även gå igenom ett par dörrar på bredden. Det mesta är kul när man är trött. Och allt är kul om man kan reta upp en gammal far till vansinne.

Kommentarer
Postat av: Optikern

haha har din far "Floskelmannen" gjort bort sig igen. Du får inte vara elak mot gamlingen, han ska ju faktiskt bli morfar...

2009-06-01 @ 14:14:53
URL: http://optikern.blogg.se/
Postat av: mutti

Ni har varit jätteduktiga, inte ett plåster har landstinget bidragit med!

2009-06-01 @ 19:02:14
Postat av: dybban

Nej, jag vill inte slösa på statens resurser i onödan. Något ska vara minst av eller krossat för att jag ska ha ett bamseplåster.

2009-06-02 @ 08:50:49
Postat av: Opt

2009-06-03 @ 21:23:21
Postat av: Optikern

Det var jag som lämnade avtrycket ovan. ville bara säga det... tryckte fel!

2009-06-03 @ 21:24:29
URL: http://optikern.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0