Slå vad?

Jag älskar att slå vad. Vet inte varför, har alltid gjort det. Men ett är jag säker på och det är att pengarna är av sekundär betydelse. Det viktigaste är prestigen av att vinna, ha rätt, eller få någon annan att göra något så sjukt att det är värt att betala pengarna som vadet kostar. Att se någon förödmjuka sig för någon hundralapp ser jag nämligen också som en vinst.

Några sådana "vinster" har jag till exempel mot optikern. Han har bland annat käkat upp ett knippe Ahlgrens bilar som jag haft uppstoppade i näsan för en spottstyver. Mitt nästa vad mot denna man är att han ska bära Y-frontkalsonger under ett år. Vi har tyvärr inte kunnat påbörja vadet än då hans flickvän inte är särskilt villigt inställd till detta. 
- What´s in it for me? frågar hon. 
Kan tyckas med rätta. En optiker i Y-front är väl kanske inte den vanligaste huvudperson i den ultimata sexdrömmen. Men det handlar ändå om ett par tusenlappar som hon säkert kommer att få ta del av. (Hon kanske till och med kan få sig ännu en ny väska?)

Hur som helst kommer vadet bli av någon gång inom en snar framtid. Så är det bara. Det bästa är då att jag under hela året kan komma in på oanmälda inspektioner hemma hos optikern, på hans jobb eller var helst jag befinner lämpligt för att kontrollera att han verkligen bär Y-front. 
- Inspektion! Byxor ner!
Eftersom optikern är så envis så kommer han säkert att lyckas med denna bedrift. Men frågan är om jag då någonsin har betalat för något så prisvärt? 

Mitt senaste vad är med lillbrorsan. Det är en klassiker och handlar om viktminskning. I dag väger ungen, som är uppväxt på chokladbollar och kladdkaka, cirka 75-76 kilo och är 1,80 lång. Inget fel på matchvikten egentligen. Men på något sätt har vi ändå slagit vad om att han inte kan gå ner till 68 kilo innan nyår. Det ska bli mycket intressant att följa då han inte har rört en fena under de senaste månaderna. Han hävdar att han får tjejer ändå genom att spela gitarr. Tusen spänn till vinnaren! Som återigen kommer att bli dybban hur det än slutar. Man får inte vara dum.

Kommentarer
Postat av: Optikern

Jag fick ett par Y-front av Hanna förra veckan så det börjar ta sig.



Ja gitarren har räddat många fula killar till att faktiskt få smaka på lite tårta.

Frågan är vad en annan som är lite lönnfet och tunnhårig har för att ändå haft en del framgång hos det täckta könet...



För övrigt kommer han vinna det vadet, jag gick ju ner sju kilo på tre månader bara genom att äta sunt och promenera. Fast han kanske inte har samma mängd extravikt som en annan?

2009-07-23 @ 11:42:38
URL: http://optikern.blogg.se/
Postat av: dybban

Han har nog inte lika mycket extravikt. Då hade jag aldrig gått med på vadet. =) Han kommer få kämpa rejält om han ska klara det. Det är ett som är säkert.



Ja, vad du har gjort för att få tjejer vet jag faktiskt inte. De dras väl till din oerhört sexiga förmåga att diagnostisera rätt synfel. Eller så gillar de en man som inte är så knusslig och vågar äta snoriga Ahlgrensbilar.

2009-07-23 @ 11:52:18
Postat av: Optikern

Ja nåt är det ju men jag vet inte själv.

Om man ändå vetat i sin ungdom och koncentrerat den egenskapen. Vilket högt fultal man skulle ha!

2009-07-23 @ 14:49:53
URL: http://optikern.blogg.se/
Postat av: PokerStar

Läste på Valteregos blogg om ett sinnesjukt vad han hade med en kompis

En kompis till honom skulle presentera sig som "Bajsglufsaren" i alla möjliga och omöjliga sammanhang i 1 år!!

(På jobb, arbetsintvjuer, kundbesök, dater mm)

Valterego får berätta om hur det gick...

2009-07-23 @ 16:01:00
Postat av: dybban

Haha, det låter som ett vad i min smak. Fatta vilken winwin-situation. Antingen vinner man vadet eller så presenterar sig polaren som bajsglufsaren i ett år. Klockrent!

2009-07-23 @ 22:08:12
Postat av: Hanna

jag frågar mig ständigt vad jag får ut av det när johan går på de ena dumheterna efter de andra...

2009-07-24 @ 20:46:18
Postat av: Optikern

Sveriges bästa pokerblogg ligger på latsidan.

Ge oss lite ÖISinlägg iallfall!



http://www.youtube.com/watch?v=k8osXEhDk_k&feature=related

2009-07-28 @ 20:12:20
URL: http://optikern.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0