Ett blött Hultsfred

Det är blött, lerigt och underbara toner i luften. Precis som det ska vara på festival med andra ord. Dagens hittills bästa artist är Regina Spektor. Jag borde verkligen börja lyssna mer på henne. Om drygt en timma går the Killers på scenen. Det blir troligtvis årets konsert i Sverige, förutom Morrisseys alla framföranden då med där är jag ju i ärlighetens namn lite färgade.

Blev helt genomblöt innan och var tvungen att  ta taxi hem till vårt hus och byta kläder och sätta på mig mina nya stövlar. Stövlar is the shit på festivaler. Varför lärde jag mig det så sent? Men som en kille sa i en intervju tidigare i dag:
-Dålig planering leder till äventyr.


Irrititerad dybban? Javisst, men en donut, bra musik och mitt paraply färglägger det gråa vädret.

Kommentarer
Postat av: Optikern

Byta kläder, Hus, Taxi, Nykter så sent som kl tio i nio....

va det festival du va på?

2009-07-09 @ 20:59:48
Postat av: Minna

Killerchaps var nog bättre, men du kanske missade dem?

2009-07-09 @ 22:07:02
URL: http://unbellodia.blogg.se/
Postat av: Minna

Fint paraply förresten!

2009-07-09 @ 22:08:22
Postat av: dybban

Ja, taxi var ju inte planerat, men jag pallade inte gå de 800 meterna hem i hällregnet. Sparade nog in en förkylning där. I övrigt lever jag kanske inte det ultimata festivallivet just nu, men jag är ju i alla fall här till skillnad från gamla optiker.



Glömde bort Killerchaps. De spelade ju bara på Rookiescenen. =)

2009-07-10 @ 13:34:53
Postat av: Optikern

Rookiescenen är för indiekidsen som har lite koll på nya band.

Det är du alldeles för gammal för.



Jo det må va hänt. Men det är rätt skönt att sitta inne på jobbet när det regnar och lyssna på när de spelar Pontus & Amerikanerna samt en intervju med självaste Per-Malte Lennart "Plura" Jonsson.

2009-07-10 @ 13:50:55
URL: http://optikern.blogg.se/
Postat av: askungen

Ja, vad är väl en festival i Hultsfred. Den kan vara blöt, kall, stökig, full med trevliga människor och, och, och alldeles UNDERBAR!! tänkte den avundsjuka optikern....

2009-07-11 @ 16:19:34
Postat av: optikern

ja den kan va helt underbar... tro mig jag vet :)

2009-07-11 @ 22:25:10
Postat av: Frus

nu kräver jag ett inlägg av dybban..

2009-07-13 @ 15:11:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0