Dybban- proffs på landsbygdsstöd

Ring ring!

- Smålands-Tidningen Lindell.
- Hej är det Lindell?
- Ja...
- Hej, jag läste din artikel om landsbygdsstöd och undrar om man kan få ett sådant?
- Ja, nu har du ringt till en tidning här. Det är inte jag som delar ut stöd.
- Jo, men jag tänkte att du visste hur man får ett eftersom du skrev om det.
- Nja, jo. Men jag kan ju inte svara på om du kan få stöd eller inte.  
- Nähe...varför?
- För att jag inte jobbar på jordbruksverket eller länsstyrelsen. Jag är journalist.
- Men du skrev ju om det?
- Jo, men jag vet ju inte i detalj hur du ska gå till väga för att få stöd.
- Nähe...
- Nej, tyvärr...
- Ok, vad ska jag göra då?
- Ring till jordbruksverket eller länsstyrelsen, det är ju dom som delar ut stöden.
- Men jag har inte numret.
- Ok?
- Har inte du det?
- Eh, du kan ju hitta det på nätet.
- Jo, men det där är ju så krångligt. Det blir bara fel.
- Mmm. Vänta lite då.
En stunds stönande och knappande senare...
- Ok, här är det. 036- 17 09 56.
- Vem ska jag prata med då?
- Ja, du. Någon som har hand om landsbygdsstöd kanske?
- Vem har det då?
- Eh, ja. Du får väl ringa och fråga.
- Ok. Tack då.
- Vassego! Hej...
Klick!

Jag tycker att jag själv är hjälplös, men ibland stöter man på människor som är totalt brutalt mentalt efterblivna. Detta är också ett exempel på hur mångfaciterad man måste vara som journalist.

Det räcker inte med att skriva, man ska vara jourhavande idiotpratare, nummerupplysare och ha goda kunskaper i landsbygdsstöd också.

Kommentarer
Postat av: Optikern

Ja det där vet ju en annan som jobbar i serviceyrket...

Jag är inte bara Optiker, jag är även terapeut!

2009-01-26 @ 16:09:14
Postat av: sara

Mohaha! Dagens underhållning. Det tackar jag för (:

2009-01-26 @ 21:44:49
Postat av: Joppe

Tjena Dybban, riktigt kul och läsvärd blogg! Hoppas pokern rullar på bra.



Hehe, jag känner igen det där snacket från bankentiden, vissa trodde att man jobbade med allt; försäkringskassan, arbetsförmedlare och framför allt hobbypsykolog! En gång kom det in en dement halvalkis och fråga om det gick å köpa brännvin på banken...Där står man helt oerfaren på de flesta plan och får använda retoriska kunskaper!



När kommer du till Eksjö och lirar livepoker då?

2009-01-27 @ 01:59:37
Postat av: Arandur

Hoppas du får en härlig tisdag :)

Kolla gärna in min fotoblogg, den kanske kan pigga upp dig lite :)

2009-01-27 @ 02:06:52
URL: http://arandur.blogg.se/
Postat av: dybban

Tjena Joppe!



Kul att du titta in. Hur tänkte alkisen? Haha.



Pokern rullar på bra, även om det gärna fick gå bättre =)



Hur går det själv? Blir det mycket spel? Kommer och spelar live när som helst. Missar aldrig ett livegame om jag blir bjuden. =)

2009-01-27 @ 08:58:31
URL: http://dybban.blogg.se/
Postat av: Joppe

Kul att höra att det rullar på=). För min del så har det varit ganska tufft sen i somras, inga marginaler alls. Som tur är har jag hankat mig fram på sportsbetting.. men det är roligare att göra vinster på poker!



Norman ska eventuellt bjuda in till en större turnering i slutet på feb, jag noterar mer om detta i din blogg.



Gillar inlägget om Panini-bilderna, själv hade jag svårt att få Gullit=).



Ha det

2009-01-28 @ 14:09:30
Postat av: dybban

Ja, Van Basten, Gullit & Reijkard var ju i en klass för sig.



Hör gärna av dig angående turneringen. Stora homegames är om inte de mest vinstgivande, så i alla fall trevligast.



Visst märker man en skillnad i vinstmarginalen sen sommaren. Det blir tuffare hela tiden. Fast så länge jag känner på att göra något så roligt kommer jag nog fortsätta...

2009-01-28 @ 15:35:02
URL: http://dybban.blogg.se/
Postat av: dybban

Journalist som inte kan skriva. Så länge jag tjänar ska det va, inte känner. =)

2009-01-28 @ 15:35:51
URL: http://dybban.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0