Mumsisch!

I veckan kom det in en klassisk "muta" till tidningen, adresserad dybban. Den var från min palestinske bekant Abbe och hans "papa", som jag skrev ett reportage om. Ett helt fat med arabiska delikatesser. Jum jum. De ser kanske inte så mycket ut för världen, men jädrar vad de ligger rätt i gommen. Som brukligt när folk ger oss saker så delar redaktionen på det broderligt. Fatet var slut på ett kick.

Jag kom dock på att lappen jag skrev till kakorna (så att alla skulle veta att det var fritt fram att ta) kanske var lite klantig och kunde misstolkas.
"Vassego! Här har ni lite sötsaker från våra palestinska vänner."

Inte undra på att folk ringer in och klagar på att alla nyheter från Gaza är så Israelfientliga.


Kommentarer
Postat av: Minna

det fanns en fjuttig liten pjäs kvar på fatet när jag kom till jobbet den dagen.. men jag vågade inte ta den, för jag såg ingen lapp.. mmm, de ser så goda ut!!

2009-02-13 @ 16:01:25
Postat av: Hanna

vad är det i dom dybban? Ingrid kanske kan göra sånna åt oss nån gång?

2009-02-13 @ 16:45:55
Postat av: dybban

Ja du Hanna. De där ingredienserna hade jag nog inte ens kunnat uttala om jag så kunde dem. Jag får be "papa" om reseptet.

2009-02-13 @ 17:57:20
URL: http://dybban.blogg.se/
Postat av: dybban

(Och jag vet att recept stavas med c.)

2009-02-13 @ 17:58:29
URL: http://dybban.blogg.se/
Postat av: Optiker

Jag läfpar, jag kan inte fäga refept!



tur man inte är så mycket för kakor men det såg gott ut!

2009-02-13 @ 18:18:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0