I augusti smäller det!

Sitter här hemma som vilken Svensson som helst. Smuttar på rödvin och slökollar på melodifestivalen med frugan. Då kommer telefonsamtalet som får kvällen att omvandlas till ren eufori.
- Vill du veta en hemlis, frågar lillsyrran.
- Ja.
- Gissa vad det är.
- Är du gravid, frågar jag på skämt.
- Ja.
- Va? Du skämtar?
- Nej.
- Om du skämtar får jag slå dig.
- Ja.
- Du skämtar!!?
- Neej.
- Fräääckt!

Ja, det  var essensen av samtalet. Dybban ska bli morbror. I augusti smäller det. Jag ska lära honom/henne allt jag kan.

Kommentarer
Postat av: Fassan

Och jag håller på att vänja mig vid tanken på att bli morfar. Å ena sidan jätteglad..... å andra sidan jättegammal..

2009-02-15 @ 00:59:29
Postat av: Hanna

grattis hanna!! (eller sara?)och grattis dybban!

2009-02-15 @ 09:43:40
Postat av: Optikern

att de två barnsligaste vuxna människor jag känner ska bli morbror och morfar är egentligen en skrämmande tanke.

Men också underbart!

2009-02-15 @ 15:29:07
Postat av: Minna

men fassan, du är ju fortfarande jätteung. det är ju det som är det fina =)

2009-02-16 @ 00:45:23
URL: http://unbelodia.blogg.se/
Postat av: Fassan

Du är gullig du Minna.



Om det är så att man får den svärdotter man förtjänar, så måste jag ha gjort en hel del bra trots allt.

2009-02-16 @ 11:25:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0