Förbannade svenska tomtar!

Så var det dags att prata allvar också. Jag blev så jädra besviken häromdan när jag hörde de nya opinionssiffrorna på radion. Sverigedemokraterna fick över fem procent.

Jag har alltid varit av den åsikten att man aldrig ska försöka tysta ner såna här tomtepartier. I stället ska man ta debatten och låta dem komma till tals. Då kommer de till slut att snubbla på sina egna orimliga argument. Folket kommer att genomskåda deras människohat och skeva världsbild.

Nu verkar dock allt från professorer till Åkesson själv eniga om att det är på grund av att SD fått stort utrymme i media som de också fiskat fler röster. Inte trodde jag att uttryck som "Islam är vårt största hot idag" kunde vara folkligt?

Det gör ont i hjärtat att erkänna, men tydligen har jag överskattat det svenska folket. Mer än var 20:e svensk håller alltså med om det här hopkoket av rasism-populism. Det räckte tydligen inte att läsa historia i skolan. Vi vill vara med om lite galen tysk mustasch själva också innan vi lär oss. Jul är verkligen vår högtid. Förbannade tomtar!


Kommentarer
Postat av: Minna

jag skäms och jag är förbannad. det går inte in i mitt huvud hur människor kan vara så inskränkta. det går inte in..

2009-12-13 @ 12:01:20
Postat av: hanna

jag håller med. fler ord känns överflödiga.

2009-12-14 @ 08:45:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0