Börjar bygga "bandyrulle"

När jag var på SM i Tallinn i våras slängde folk på mig otaliga rakeback-dealar och andra "fina" erbjudanden. Jag tog deras visitkort, var trevlig en stund, men brydde mig inte mer om det.

I dag städade jag ur väskan jag hade med mig till baltlandet. Visitkorten i ytterfacket åkte i papperskorgen, men jag hittade även ett "bonuscard" som kunde omvandlas till 300 riksdaler på en spelsajt. Eftersom jag är smålännnig växlade jag så klart in det.

Då denna sajt har ett gediget utbud av sportsbetting ska jag nu spela upp pengarna på bandy, den enda sport som jag för tillfället har någon form av "inside-information" i genom mitt jobb som sportjournalist och Vetlanda BK supporter. Jag hade sedan tidigare 39 kronor på kontot (ja, kontot var gulat). De pengarna följer med i min nya fräscha sportsbetting rulle.

Jag har redan tjuvstartat med en match då jag satsade hela rullen på att Haparanda skulle spöa Falun borta till 1.30 i odds. Ingen moneymanagement här inte, till en början kommer kommer jag att göra en Isilidur1 och satsa allt jag har hela tiden. Matchen satt i allafall, 9-3 till Haparanda, och rullen ligger nu på 438 kronor. Miljonerna är nära...

I kväll ska rullen dubblas igen. Här kommer dagens bandytips:
Kungälv-Sirius 2 (odds 1.70)
Sandviken-Västerås 1 (odds 1.40)

Sirius är ett betydligt bättre bandylag än Kungälv och oddset 1.70 är riktigt bra. Suveräna Saik krossade VSK borta och kommer så klart göra det hemma också. Jag satsar halva rullen på en dubbel till oddset 2.38 och halva enbart på Sirius. Ikväll får vi se om jag gular eller går mot en ljus framtid som tipsexpert.

Kommentarer
Postat av: Optikern

Bara för att jävlas ska jag spela på samma dubbel så se halva rullen som förlorad :)

2009-12-15 @ 12:32:19
URL: http://optikern.blogg.se/
Postat av: Optikern

För övrigt tycket jagi nte du ska sälja dej till nån spelsajt efter hedersomnämnande av Lapp-Roffe som en av de få som ännu ej sålt sin själ!

2009-12-15 @ 12:33:17
URL: http://optikern.blogg.se/
Postat av: dybban

Nej, efter en sådan komplimang får man ju helt plötsligt lite att leva upp till. Man vill ju inte gärna göra den hårdaste "lappjävel" som finns besviken. =)



Oddsen på matcherna är för övrigt mycket sämre på SvS. Där står Sirius i endast 1.50 och Sandviken i 1.30.

2009-12-15 @ 12:45:09
Postat av: Optikern

Du tror inte jag har fler konton än svs eller?

Nordicbet har det oddset du har så det är väl dom som gett dig 300:- :)

2009-12-15 @ 13:26:28
URL: http://optikern.blogg.se/
Postat av: dybban

Äh, håll käften! Du ska alltid snoka reda på saker du =)

2009-12-15 @ 13:28:39
Postat av: Lison

Jag ta rygg...så ledsen att behöva säga det, men din bandyrulle är nog snart gul

2009-12-15 @ 14:25:29
Postat av: dybban

Alla stora spelare gular efter ett tag Lison. Frågan är bara hur rik jag hinner få känna mig innan? Tror dock stenhårt på kvällen tips.

2009-12-15 @ 15:15:32
Postat av: Mangan

herregud dybban, tisdagsflaska eller? matcherna är imorgon....



//its on an poppin...

2009-12-15 @ 17:17:22
Postat av: dybban

Haha, ja. Det är helt otroligt. Dagarna bara smälter in i varandra. Var helt säker på att det var den 16:e. Jaha, då tvingas jag vänta tills imorgon på bandy då...

2009-12-15 @ 18:58:56
Postat av: Mangan

ryggat och klart!

2009-12-15 @ 19:18:52
URL: http://byob.se
Postat av: Mangan

självklart, ju fler som får höra talas om sidan desto bättre så spread the word :) btw har du en jävligt skön blogg och skriver väldigt underhållande, keep it up! GL, syns vid bordet ;)

2009-12-15 @ 20:09:06
URL: http://byob.se
Postat av: dybban

Tackar ödmjukast. God fiskelycka själv!

2009-12-16 @ 02:41:40
Postat av: Optiker

ser rISIGT ut på Sirius avbytarbänk.

2009-12-16 @ 20:15:45
URL: http://optikern.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0